پلی وود ضد آب

پلی وود ضد آب

پلی وود ضد آب یکی از اجناسی است که امروزه در ساخت محصولات متعددی استفاده می‌شود. در سال‌های اخیر، با افزایش دوباره مصرف چوب در تولید لوازم مرتبط با واحدهای مسکونی، سعی شده است تا با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، معایبی که در استفاده از چوب وجود دارد برطرف شود. همچنین از آنجایی که محصولات چوبی می‌توانند به نابودی جنگل‌ها منجر بشوند، سعی می‌شود تا محصولاتی ترکیبی از چوب ساخته شود، تا آسیب به محیط زیست نیز به حداقل برسد. یکی از محصولاتی که در این زمینه ارائه شده است، پلی وود ضد آب است. در ادامه به معرفی این محصول پرداخته و کاربردهای آن را بررسی خواهیم کرد.

پلی وود ضد آب چیست؟

پلی وود (Polywood) در واقع ماده‌ای است که با ترکیب کردن چوب با مواد پلاستیکی ساخته می‌شود. در ساخت پلی وود که در فارسی به آن چوب پلاست هم گفته می‌شود، از ترموست‌ها و ترموپلاستیک‌ها برای ترکیب شدن با چوب استفاده می‌شود. در حقیقت این ماده نوعی از کامپوزیت‌های چوبی پلاستیکی است.

همانطور که گفته شد، پلی وودها در کنار برطرف کردن نقطه ضعف‌های چوب، حفظ محیط زیست را نیز انجام می‌دهد. برای ساخت این ماده از چوب استفاده نمی‌شود، به جای چوب، خرده چوب‌هایی که در کارخانه‌های چوب بری به صورت دور ریز است را به عنوان ماده اولیه در این محصول استفاده می‌کنند.

سپس از پلاستیک‌های بازیافتی مانند شیشه‌های پلاستیکی نوشابه و موارد مشابه و انواع ظرف‌های پلاستیکی بازیافتی به آن اضافه می‌شود. می‌توان گفت که پلی وود با ترکیب مساوی از چوب دور ریز و پلاستیک بازیافتی ساخته می‌شود.

کاربرد پلی وود ضد آب

در حالت کلی می‌توانیم بگوییم هرجایی که از چوب برای ساخت محصولی استفاده می‌شود، پلی وود ضد آب نیز قابلیت استفاده و جایگزینی دارد. اگر بخواهید یک در، نرده و یا پنجره چوبی داشته باشید، می‌توانید از پلی وود به جای چوب استفاده کنید. حتی برای ساختمان مبلمان، دکورهای چوبی، سقف کاذب‌ها، کابینت سازی، آلاچیق‌ها، کف پوش یا دیوار پوش ساختمان‌ها و بسیاری از موارد دیگر نیز از پلی وود به جای چوب استفاده می شود. جالب است بدانید که برای ساخت عرشه بعضی از کشتی‌ها نیز که در گذشته عرشه چوبی داشتند، امروزه از پلی وود استفاده می‌کنند.

مزایای استفاده از پلی وود ضد آب

در ساخت چوب پلاست یا پلی وود سعی شده است تا معایب چوب طبیعی برطرف شود. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین مزایای استفاده از چوب پلاست به جای چوب طبیعی می‌پردازیم.

1-    مقاومت در برای آب و رطوبت

از مهمترین معایبی که استفاده از چوب دارد، جذب آب و رطوبت است. چوب با جذب رطوبت پوسیدگی پیدا کرده و پس از مدتی در صورتی که مشکل رطوبت را برطرف نکنید، کالای چوبی شما بدون استفاده و دور ریز خواهد شد. اما پلی وود ضد آب با توجه به ترکیب مواد پلاستیک با چوب و شیوه تولید آن، در مقابل جذب رطوبت، مقاومت زیادی دارد. شما می‌توانید بدون نگرانی از چوب پلاست به عنوان پوشش فضای باز استفاده کنید. حتی می‌توانید با مواد شوینده و آب بدون اینکه آسیبی به محصول شما وارد شود، آن را بشویید.

2-    مقاومت در برابر ضربه

در مقابل چوب که ضربه می‌تواند موجب شکسته شدن و یا خط و خش‌هایی بر روی آن شود. اما پلی وود مقاومت بالایی در برابر خط و خش داشته و ظاهر محصول ساخته شده با پلی وود به آسانی تخریب نخواهد شد.

3-    طول عمر زیاد

چوب به دلایلی همچون پوسیدگی ناشی از رطوبت، ورود حشرات به داخل آن و مواردی دیگر، طول عمر کمی دارد. اما در چوب پلاست شما با این مشکلات روبرو نخواهید بود و در یک دوره طولانی می‌توانید از این محصول استفاده کنید.

4-    وزن کم

وسایل چوبی اصولا وزن زیادی داشته و جابجایی آنها به سختی انجام می‌شود. در مقابل پلی وود این مشکل را نداشته و سبک بودن آن به شما کمک زیادی خواهد کرد.

5-    هزینه مناسب

از آنجایی که مواد اولیه ساخت پلی وود ضد آب، مواد ارزان قیمتی هستند، در نتیجه این ماده چوبی پلاستیکی نیز از قیمت ارزان و مناسبی برخوردار است.

جهت اطلاع از قیمت پلی وود ضد آب تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *