پلی-وود-هندی

پلی وود هندی

پلی وود به نوعی از تخته‌های چوبی می‌گویند که از چند لایه چوب تشکیل شده که به هم متصل شده‌اند. این  ورقه‌ها به وسیله نوعی چسب به هم متصل می‌شوند و سپس به وسیله دستگاه پرس به هم فشرده می‌شوند و نوع بسیار محکمی از چوب را به وجود می‌آورند. یکی از انواع پلی وود موجود در بازار این پلی وود هندی است که کیفیت و قیمت مناسبی دارد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این پلی وود را به طور جامع‌تری به شما معرفی کنیم.

در ایران همچنین از نام‌های تخته سه لا برای پلی وود استفاده  می‌گردد. دلیل استفاده از این نام این است که پلی وودهای اولیه فقط با سه لایه ساخته می‌شدند و این نام بین مردم جا افتاد بعد بعد از آن پلی وود با لایه‌های بیشتری حتی بالای ۱۰ لایه ساخته می‌شود.

کاربردهای پلی وود هندی

می‌توان گفت تقریبا هر جایی که به تخته‌های مستحکم نیاز است می‌توان از پلی وود هندی استفاده کرد. از این پلی وود می‌توان در صنعت ساخت مبلمان، در صنایع بسته‌بندی، در ساخت وسایل تزیینی، در ساخت قالب‌های بتن ساختمانی، درب و کفپوش استفاده کرد. استحکام و دوام بالای پلی وود باعث شده است که در تمام این موارد استفاده آن گزینه مطلوبی باشد.

ویژگی‌های پلی وود هندی

استحکام خوب

می‌توان گفت بزرگ‌ترین مزیت استفاده از پلی وود هندی و چیزی که باعث گسترش استفاده از آن شده است همین استحکام بالای آن بوده است. جهت اتصال ورقه‌ها در پلی وود به شکل خاصی است و همین مسئله باعث شده است که نسبت به ام دی اف یا نئوپان از استحکام بالاتری برخوردار باشند.

وزن کم

وزن پلی وود هندی بسیار کم است و این مزیت بسیار فوقالعاده‌ای است که یک تخته در کنار استحکام بالا وزن بسیار کمی نیز داشته باشد. این باعث شده که در بسیاری از صنایع مثل مبل که سبکی گزینه بسیار مهمی است استفاده از پلی وود هندی بسیار محبوب و متداول باشد.

قیمت مناسب

از ویژگی‌های بسیار مناسب پلی وود هندی می‌توان به قیمت مناسب آن اشاره کرد. پلی وود هندی علاوه بر مزیت‌های فوق‌العاده‌ای که ارائه می‌دهد قیمت مناسبی نیز دارد. البت قیمت آن بسته به اینکه از چه شرکت یا برندی خرید کرده‌اید می‌تواند متفاوت باشد. همچنین عواملی مثل ضخامت، تعداد لایه‌ها و ابعاد آن در قیمت نهایی پلی وود بسیار موثر خواهند بود.

ضد خش و ضد رطوبت

پلی وود هندی در دو نوع بدون روکش و روکش دار تولید می‌شود. پلی وود هندی روکش دار را می‌توان در تمام محیط‌های باز استفاده کرد. این پلی وود در محیط مرطوب و هوای شرجی و همچنین در زیر نور آفتاب دوام بالایی از خود نشان می‌دهد.

چشم انداز

پلی وود از انواع تخته‌های چوبی بسیار پرکاربرد در صنایع است که در صنایع بسیاری چون مبلمان، صنایع دستی یا ابزارآلات ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویژگی‌های بسیار خوب پلی وود مثل استحکام بالا و وزن سبک باعث شده است که در بسیاری صنایع به یک گزینه مطلوب تبدیل شود. در این مقاله سعی کردیم پلی وود هندی را به شما معرفی کنیم و ویژگی‌های آن را شرح دهیم. در صورتی نیاز به اطلاعات بیشتر یا خرید پلی وود هندی با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *