آشنایی با پلای وود هوپاد + خرید

پلای وود در واقع به کامپوزیتی از چوب گفته می‌شود که لایه‌های چوبی را با نوعی چسب پلاستیکی ترکیب کرده است و در سال‌های گذشته به بازار ایران ورود کرده است. پلی وود‌ها به دلیل ساختار چوبی سختی و قدرت بالایی در تحمل بار دارند و به دلیل ساختار لایه‌ای و وجود چسب پلاستیکی بعضی از ویژگی‌های پلاستیک را نیز با خود به همراه دارند. یکی از انواع محبوب آن در بازار ایران پلای وود هوپاد است که توانسته است جایگاه خوبی را در بازار ایران، خصوصا برای ساخت قالب‌های بتنی ایجاد کند.

کاربرد پلای وود هوپاد

پلای وود هوپاد کاربردهای بیشماری دارد و اشاره به تمام آن‌ها در این مقاله ممکن نیست. در واقع می‌توان گفت هرجایی که یک صنعت چوبی وجود دارد پلای وود هوپاد نیز قابل استفاده است. استحکام بالای آن باعث شده که استفاده از آن برای ساخت انواع قالب خصوصا قالب بتن بسیار رایج باشد. به طوری که در ایران پلای وود هوپاد را با نام قالب بتن می‌شناسند. همچنین از آن می‌توان در ساخت همه سازه‌های چوبی مانند چارچوب مبل، قاب‌های دکوراسیون، ساخت قفسه، ساخت کابینت، میز و صندلی، اسکله چوب، پروفیل در و پنجره و انواع صنایع دستی استفاده کرد.

به این دلیل که بخش قابل توجهی از پلای وود هوپاد از مواد پلاستیکی ساخته شده است باعث می‌شود که استفاده از این نوع مصنوعات چوبی با قطع کمتر درختان منجر شود. جالب است که سازمان محیط زیست جهانی بسیاری از شرکت‌های تولیدی جهان را برای حفظ محیط زیست وادار به کاهش قطع درختان و تولید و استفاده مصنوعات این چنینی کرده است.

ویژگی‌های پلای وود هوپاد

پلی وود هوپاد جزء قطعات چوبی سبک محسوب می‌شود. به این دلیل استفاده از آن در صنعت مبلمان بسیار متداول شده‌است. همچنین وزن سبک آن باعث می‌شود قالب‌های بتن سبک‌تر طراحی شوند و کار کردن با آن‌ها راحت‌تر شود.

ضد آب بودن بعضی از انواع پلای وود هوپاد باعث شده است که بتوان از آن در فضای باز و در شرایط رطوبت نیز استفاده کرد. ساختار تولید پلای وود به گونه‌ای است که لایه‌ها به شکلی خاص روی هم قرار گرفته‌اند که استحکام آن را نسبت به چوب معمولی و حتی نئوپان و ام دی اف چند برابر می‌کند.

طبعا هر کسی هنگام خرید یک وسیله چوبی انتظار دارد که محصول از عمر بالا و استحکام بالایی برخوردار باشد. اگر شما محصولی انتخاب کنید که از پلای وود هوپاد ساخته شده باشد می‌توانید مطمئن باشید که استحکام مناسبی دارد.

سخن آخر

امروزه با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از مصنوعات جدید به بازار ارائه شده است که ویژگی‌های جدیدی را به ارمغان می‌آورد. یکی از این تولیدات جدید پلای وود است که ضمن حفظ خواص چوب خواص پلاستیک را نیز دارا است. در این مقاله به معرفی یکی از بهترین انواع تخته چند لایه یعنی پلای وود هوپاد پرداختیم. پلای وود هوپاد کاربرد بسیار زیادی در صنعت دارد و می‌توان از آن برای مقاصدی چون صنعت مبلمان یا ساختمان‌سازی استفاده کرد. امیدواریم این مقاله به شما در جهت شناخت بیشتر این تخته سه لایه کمک کرده باشد. در صورتی که پرسشی برای شما باقی مانده یا قصد خرید پلای وود هوپاد را دارید با ما تماس بگیرید. 02154651000

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *