تخته آویز قالب بندی

تخته آویز قالب بندی

تخته آویز قالب بندی، یکی از قدیمی ترین و شاید سنتی ترین تجهیزاتی می‌باشد که در روش‌های قالب بندی ساختمان سازی و به خصوص در ساخت بتن ساختمان کاربرد دارد. از این ابزار جهت قالب گیری بتن در ساختمان استفاده می‌گردد. بتن در حالت اولیه که در ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد شکل مایعی دارد و از تخته قالب بندی برای شکل دهی به آن استفاده می‌شود. در این کار از تخته آویز قالب بندی استفاده می‌گردد و بتن را در تخته آویز قالب بندی چوبی قرار می‌دهند اما امروزه قالب بندی فلزی هم به وجود آمده ولی هنوز از تخته قالب بندی استفاده می‌شود.

استفاده از تخته قالب بندی دارای مزایایی نسبت به قالب بندی فلزی است. از جمله این موارد می‌شود به قیمت مناسب آن اشاره نمود. قیمت تخته قالب بندی نسبت به قیمت قالب بندی فلزی بسیار مقرون به صرفه‌تر و بهتر است.

تخته قالب بندی به دلیل نقش مهمی که در شکل گیری ساختمان دارد باید از جنس مرغوبی خریداری بشود. به عبارتی دیگر در صورتی که جنس این تخته آویز نامناسب باشد و تحمل وزن بتن را نداشته باشد و در مقابل رطوبت مقاومت نداشته باشد، در برابر وزن بتن تغییر شکل خواهد داد که این تغییر باعث تغییر شکل بتن هم می‌گردد.

موارد استفاده تخته آویز قالب بندی در ساختمان

  • قالب بندی پی‌ها
  • قالب بندی ستون
  • قالب تیرهای اصلی
  • قالب بندی سقف

مزیت‌های تخته قالب بندی

  • قیمت پایین: استفاده کردن از تخته قالب بندی چوبی، مزایای زیادی نسبت به تخته قالب بندی فلزی دارد که یکی از آنها، قیمت مناسب آن می‌باشد.
  • وزن کم و سرعت بالا در نصب و اجرا: دومین مزیت این تخته‌ها این است که به دلیل سبک بودن، به راحتی قابل جابجایی هستند و این موضوع سرعت استفاده از آنها را افزایش می‌دهد.
  • طول عمر بالا: با وجود اینکه عمر این تخته‌ها کاملاً به کیفیت و نحوه استفاده از آنها بستگی دارد به طور میانگین طور عمر زیادی را دارند. در واقع، اگر شما به شکل درست از آنها استفاده نمایید، طول عمرشان افزایش خواهد یافت.
  • کیفیت بالا: یکی دیگر از مزایای تخته قالب بندی چوبی، کیفیت بسیار بالایی است که دارد. این تخته‌ها به راحتی می‌توانند وزن سنگین بتن را تحمل کنند و در صورتی که تخته قالب بندی مناسبی را انتخاب نمایید، می توان مقاومت آن در برابر رطوبت را تضمین نمود.

نکات استفاده از تخته آویز

  • استفاده از روغن پوشش دهنده: تخته قالب بندی به شکل مستقیم با بتن در تماس می‌باشد و آب بتن به آن جذب می‌گردد. ممکن است این تماس مستقیم باعث فاسد شدن آن شود. برای اینکه از این موضوع جلوگیری شود، باید سطح آن را پیش از استفاده با روغن مخصوص، پوشش بدهید. این کار از انجام واکنش بین بتن و تخته جلوگیری می‌نماید.
  • کوبیدن میخ: زمانی که عملیات بتن ریزی روی تخته قالب بندی انجام می‌گردد، باید میخ‌های زیادی روی تخته‌ها کوبیده بشود.

شرکت تنهاوود واردکننده و فروشنده انواع تخته های قالب بندی منجمله تخته آویز میباشد. جهت اطلاع از موجودی و سفارش محصول با شماره تلفن‌های شرکت تنهاوود (09127640678 – 09120560042 – 09190647638) تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *