نئوپان چیست ؟

نئوپان چیست ؟

نئوپان چیست ؟

نئوپان از تراشه های چوب ساخته می شود . این تراشه های چوب می تواند حاصل از اره کشی های کارخانه ها باشد که به اصطلاح به آن ها خاک اره می گریند . این خاک های اره بعد از این که یکدست کردند و رطوبت آن هارا گرفتند را با رزین و یا چسب های دیگر مخلوط می کنند و فشرده می کنند و نئوپان را می سازند . ورق هایی که بعد از این فرآیند حاصل می شوند بعد از سرد شدن و سمباده خوردن قابل استفاده هستند .

فرآورده های چوبی فراوانی ساخته و تولید می شود که کارایی های متفاوت و مختلفی دارند . یکی از این فرآورده ها که دارای کاربرد های فراوان است نئوپان نام دارد . که ما در این جا به معرفی این محصول می پردازیم .

به عبارتی نئوپان به عنوان محصول بازیافتی چوب شناخته می شود زیرا از ضایعات چوب هایی که برای مصارف گوناگون فرآوری و برش داده می شوند تولید می شوند . در برخی موارد به این تخته برای ضدآب و یا ضد حریق کردن آن ها به آن ها موادی را اضافه می کنند . برخی از این مواد مانند وکس ها , رنگ , عوامل مرطوب کننده و … هستند .

ویژگی های نئوپان چیست ؟

  • این محصول نسب به سایر چوب ها از قیمت پایین تری برخوردار است .
  • استفاده از آن در کاری که استحکام و شکل چوب اهمیت زیادی ندارد رواج دارد و می توان آن را جایگزین چوب های دیگر کرد .
  • وزن پایین و سبکی این محصول کار با آن را نیز راحت تر کرده است .
  • این محصول را می توان به صورت ورق های گسترده عرضه کرد و روی آن را با مواد مختلف مانند ورق های ملامینه تزیین کرد .

انواع نئوپان

  • نئوپان حاصل از پرس صفحه ای : این نوع از نئوپان جهت ذرات مرتب می شود و ابه صورت تخته های یکدست یک لایه و چندلایه و یا حتی بدون لایه تولید می شوند .
  • نئوپان حاصل از پرس قالبی : تفوت این نئوپان با نمونه اولی در شکل صفحه پرس می باشد . صفحه پرس قالبی در اشکال انحنا دار , پروفیل دار , برجسته و فرورفته هستند و در نتیجه تخته هایی با شکل های مختلف را تولید می کنند .
  • نئوپان حاصل از پرس غلتکی : در این روش خورده های چوب و چسب از بین غلتک ها رد داده می شوند و در ضخامت های معین تولید می شوند .

شرکت تنها وود

این شرکت در زمینه تولید انوا محصولات ساختمانی مانند  تخته زیر پایی و قالب بتن , جک سقفی , جک ساختمانی , تخته سه لایی , پلی وود و انواع نئوپان فعالیت دارد . این شرکت هر کدام از این محصولات را با بهترین و بالاترین کیفیت به بازار عرضه می کند . شرکت تنهاوود علاوه بر تولید این محصولات به صورت نو اقدام به باسازی و تعمیر این تجهیزات نیز می کند و آن ها را به صورت دست دوم و کارکرده عرضه می کند .

 تخته چند لایی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *