تخته_سه_لا_رنگی

تخته سه لا رنگی

در این مقاله در مورد تخته سه لا رنگی اطلاعات خوبی به شما ارائه می‌دهیم. در فضای داخلی خانه از تخته‌های چندلا استفاده می‌کنیم. این تخته‌ها پایه ساخت لوازم چوبی منزل هستند و در تجهیزات آشپزخانه، مبلمان، کمد، تخت‌خواب و دکوراسیون خانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه این مطلب جزئیات بیشتری در مورد تخته سه‌‌لای رنگی می‌آید.

آشنایی با تخته سه لا رنگی

حدود چندین دهه است که از تخته‌های رنگی سه‌لا در طراحی آشپزخانه‌های زیبای مدولار استفاده می‌شود. این نوع تخته‌ها از پنل چوبی خاصی تولید می‌شود که بعد از فرآیند پردازش ساخته می‌شوند. به طور معمول این تخته‌ها سطح صاف و صیقلی دارند که توسط لیمینیت کاور می‌شوند و یک روکش مناسب می‌تواند جذابیت آن را چندین برابر کند.

این نوع تخته‌ها دارای کیفیت و ضخامت متفاوت هستند که با توجه به کاربردی که دارند، برای مصارف مختلف انتخاب می‌شوند. اغلب تخته‌های سه و یا چندلایه درجه در معماری فضای خانه‌ها استفاده می‌شود و تخته‌های سه‌لا و کیفیت بالا در ساخت کابینت و لوازمی که از نظر کیفیت و ساخت، صاف و زیبا هستند، به کار برده می‌شود. در ادامه با مزایا و معایب تخته سه لا رنگی آشنا می‌شویم.

مزایای تخته سه لا رنگی

تخته‌های سه‌لایه دارای مزایای زیادی است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • در ساخت این تخته‌ها از چندین لایه روکش چوب که مهندسی شده است، استفاده می‌شود.
  • این تخته‌ها به دلیل جامد بودن برای کار مناسب است.
  • از نظر جذب مایعات و رطوبت، نسبت به تخته‌های دیگر مانند ام دی اف مقاوم‌تر است و حساسیت کم‌تری دارد.
  • به دلیل تولید با دانه، لکه نمی‌گیرد و برای همین در ساخت رومیزی، تختخواب و کابینت‌های آشپزخانه فوق‌العاده است.
  • به دلیل ساختار دانه‌های چوب و ایجاد پایه محکم بر روی هر لایه، سوراخ کردن پیچ‌ها به آسانی انجام می‌شود.
  • به دلیل دانه‌بندی به خوبی خم می‌شود و برای طراحی‌های منحنی کاربرد دارد.
  • برای کارهای پیچیده با چوب یک ماده مناسب است.
  • تخته سه لا می‌تواند به خوبی وزن را نگه دارد.
  • به دلیل داشتن اندازه و سایز بزرگ برای کاور کردن مناطق وسیع مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • در رطوبت کم، خراب نمی‌شود. زیرا برای ساخت آن معمولاً از چسب خارجی مقاوم استفاده می‌شود.
  • کاربردهای متعددی دارد و برای ساخت موارد زیادی مانند پله‌ها، درها، کفپوش‌های چوبی سخت، نمای بیرون ساختمان و تخت به کار می‌رود. در کل می‌توان از تخته‌های سه لایه در بیرون و یا داخل ساختمان استفاده کرد.
  • به دلیل داشتن تراکم متفاوت، برای اهداف مختلف و کاربردهای چندمنظوره مورداستفاده قرار می‌گیرد.

تخته-سه-لا-رنگی

معایب تخته سه لا رنگی

تخته‌های سه‌لایه دارای معایب زیادی است که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • نسبت به بعضی از مصالح و ورقه‌های چوبی مانند ام دی اف، کمی گران است. البته، با توجه به درجه چوب و کیفیت قیمت متفاوتی دارد.
  • وجود لایه‌های قابل‌مشاهده بر روی لبه، به لبه بندی آهنی نیاز دارد. به علاوه لبه‌ها باید با ورقه‌های روکش پوشانده شوند.
  • به نسبت برش آن به شکل صیقلی و صاف مشکل است، همچنین برش طرح‌های پیچیده نیز سخت است. زیرا ممکن است دچار شکاف و شکستگی شود، همچنین قالب‌گیری آن نیز کمی دشوار است.

تنهاوود واردکننده برتر انواع تخته های قالب بندی در ایران است. با ما تماس بگیرید.

ساخت تخته‌های رنگی سه لا

تخته سه‌لا رنگی یک ماده با ورقه‌های چوبی مهندسی‌شده است که با لایه‌های ظریف و شل به روکش چوب متصل می‌شود. در این فرآورده چوبی، تکه‌های چوب در کنار همدیگر قرار می‌گیرند و تشکیل لایه می‌دهند. به این لایه‌ها یا ورقه‌های چوبی شمع گفته می‌شود. هرچه تعداد این لایه‌ها بیشتر باشد، ضخامت ورقه تخته سه لا هم به همان نسبت بیشتر خواهد شد. از تخته‌های سه لا رنگی در ساختار پله‌ها، درها، دیوارها، سقف‌ها، کف‌ها و موارد دیگر استفاده می‌شود و حتی در ساخت تخت‌خواب، مبلمان و دیگر وسایل خانه کاربرد دارد.

نمرات تخته سه لا رنگی

می‌توانیم به راحتی مواد به کار رفته در تخته‌های سه‌لایه را از نظر نمره تفکیک کنیم. برای تعیین درجه یا نمره باید به میزان نقص و یا کارهایی که برای ترمیم مواد تخته‌ انجام می‌گیرد، توجه کنیم. بر روی هر ماده درجه به صورت عدد و یا مهر حک شده است که به خوبی مشخص می‌شود. نمرات موجود بر روی تخته سه‌لا شامل موارد زیر است:

  • بهترین کیفیت و بالاترین نمره، درجه S است که تنها ویژگی‌ها و یا گره‌های جزئی دارد.
  • کیفیت و درجه متوسط نمره BB دارد که دارای نقص اساسی و تکه‌های بیضوی شکاف خورده‌ای است که جایگزین گره‌ها می‌شود.
  • کیفیت پایین که دارای درجه WG است و در گره‌های کوچک‌تر دارای نقص است که با برخی از گره‌های بزرگ‌تر ترمیم شده است.
  • کم‌ترین درجه، نمره C است که دارای نقص باز و مجاز است.

کاربرد تخته سه لا رنگی

شاید بپرسید در کجاها از تخته سه لا استفاده می‌شود. در مکان‌های زیادی از تخته‌های سه‌لایه رنگی استفاده می‌شود که ایده‌آل‌ترین کاربرد آنها استفاده در کابینت، کرکره و درب است. در کل کاربرد کاملی دارند و همان‌ظور که پیش‌تر نیز گفتیم در ساختمان منزل و یا معماری فضای داخلی ساختمان مورداستفاده قرار می‌گیرد.

از طرفی می‌توانیم در خانه از تخته سه لا برای کف، کمد لباس‌ها و دیگر وسایل منزل نیز استفاده کنیم. این نوع چوب به عنوان سر تخته، پایه، تخته‌های دیواری و سازه‌های مبلمان مورداستفاده قرار می‌گیرد، همچنین در مقابل مانند اشکال، قالب، آتش و آب مقاوم است.

خرید تخته سه لایه مقرون به صرفه و مناسب‌ترین قیمت تخته بنایی

همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، تخته سه لا رنگی کاربردها و مزایای منحصر به فردی دارد. با توجه به نیازتان باید به دنبال چوبی باشید که برای شما مفید باشد. قبل از تصمیم‌گیری برای خرید، به اندازه کافی فکر کنید و جوانب مثبت و منفی فرآورده چوبی را بسنجید. گاهی اوقات با چالشی رو به رو هستیم که از میان مواد مختلف و با توجه به کاربردی که نیاز داریم، باید دست به انتخاب بزنیم. موارد بسیاری وجود دارد مانند هزینه، دوام، زیبایی که که باید در نظر بگیریم.

برای مثال تخته سه لا، تخته خرده چوب، ام دی اف و محصولات دیگر می‌توانند به صورت جایگزین مورد استفاده قرار گیرند. قیمت عامل مهمی است که به آن توجه می‌کنیم. برای مثال مقایسه قیمت تخته بنایی و بهای تخته سه لا رنگی اهمیت دارد.

جهت اطلاع از موجودی و سفارش محصول با شماره تلفن‌های شرکت تنهاوود (091276406780912056004209190647638) تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *