انواع چوب نئوپان

انواع چوب نئوپان

انواع چوب نئوپان

انواع چوب نئوپان : نئوپان چیست ؟ تخته های نئوپان از خورده های چوب ساخته می شود . برای ساخت نئوپان خورده های چوب به دست آمده از ساخت سایر فرآورده های چوبی به دست می آیند را با چسب مخلوط می کنند . سپس این مخلوط را به صورت یکدست پخش می کنند و توسط دستگاه پرس تحت فشار و حرارت قرار می دهند . تخته های نئوپان به این صورت تولید می شوند و بعد از سرد شدن مورد استفاده قرار می گیرند .

تخته های نئوپان را به عنوان محصولات بازیافتی به حساب می آورند  . به این دلیل که این تخته ها را از خورده چوب هایی که از اضافات سایر چوب ها به دست می آیند می سازند . تخته های نئوپان در ابعاد و اندازه های گوناگون ساخته می شود .

انواع چوب نئوپان

تخته های نئوپان از لحاظ ساخت انواع گوناگونی دارند :

  • تخته های نئوپانی که با پرس های صفحه ای ساخته می شوند : در تخته هایی که به این روش تولید می شوند جهت خورده های چوب مرتب می شوند . این نوع تخته های نئوپان به صورت تخته های یکدست یک لایه , سه لایه , چند لایه و یا بدون لایه عرضه می شوند .
  • تخته های نئوپانی که با پرس های قالبی  ساخته می شوند : این نوع تخته ها مشابه با تخته هایی هستند که با پرس غلتکی ساخته می شوند و تنها تفاوت آن ها در شکل صفحه پرس آن هاست . صفحه های پرس در شکل های مختلف هستند . شکل هایی مانند فرورفته , برجسته , پروفیل دار و انحنا دار که به تخته های نئوپان شکل های مختلفی می دهند .

ویژگی ها و خواص تخته های نئوپان چیست ؟

  • تخته های نئوپان ظاهر زیبایی ندارند و به همین دلیل در کارهایی که ظاهر کار اهمیت زیادی ندارند می توان استفاده کرد . به عنوان مثال برای پایین آمدن قیمت کار از تخته های نئوپان در پشت کار و سطح هایی که در دید نیست استفاده می کنند .
  • وزن تخته های نئوپان کم است و برای سبک تر کردن لوازم چوبی از این تخته ها در آن ها به کار می برند .
  • تخته های نئوپان نسبت به سایر تخته های چوبی بسیار کم تر است و با استفاده از آن در کارهای چوبی قیمت تمام شده محصول چوبی کاهش پیدا می کند .
  • شما می توانید انواع چوب نئوپان را در بازار پیدا کنید و از هرکدام برای کاری متناسب با آن استفاده نمایید .
  • در بعضی موارد برای زیباتر شدن تخته های نئوپان آن ها را با روکش های مختلف که معمولا از روکش های ملامینه هستند روکش می کنند .
  • در مناطقی که رطوبت هوا زیاد است از تخته های نئوپان نمی توان استفاده کرد زیرا این تخته ها در برابر رطوبن دوام ندارند و پوسته پوسته می شوند و باد می کنند .

شما می توانید انواع چوب نئوپان را از شرکت تنهاوود با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب تهیه نمایید .

 تخته زیر پایی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *