استفاده از انواع چوب نئوپان

استفاده از انواع چوب نئوپان

استفاده از انواع چوب نئوپان

 

استفاده از انواع چوب نئوپان : انواع چوب نئوپان به این موضوع بستگی دارد که شما چه چیزی می خواهید بسازید و تحت چه شرایطی از آن استفاده می کنید.

برای ساختن کابینت شما می توانید از هر سه نوع کامپوزیت های چوبی استفاده کنید. بیشتر مردم برای چهارچوب کابینت از تخته سه لا استفاده می کنند زیرا پیچ را به خوبی در خود نگه می دارد و به آسانی قابل رنگ کردن است.

تخته سه لا باعث می شود که وزن کابینت ها سبک شود ولی همچنان محکم و با دوام باشد. اما از طرف دیگر، برای ساخت یونیتی که طبقه داشته باشد، می توان از ام دی اف(MDF) استفاده کرد تا هزینه ی آن کمتر شود. همان طور که می بینید، شما می توانید از هر نوع چوبی برای مصارف گوناگون استفاده کنید. مواردی که باید برای انتخاب نوع چوب در نظر داشته باشید، وزن، قدرت و استحکام، برش صاف و خرابی احتمالی در برابر رطوبت می باشد.

استفاده از انواع چوب نئوپان

تخته سه لایی (۳ میلی‌متری):

برای ساخت تخته سه لایی بعد از اینکه الوارهای تنه درختان را به لایه‌های نازک چوبی تبدیل شد، تحت فشار و دمای بالا با چسب‌های مخصوص به هم چسبیده می‌شوند تا یک ورق مسطح سه میلی‌متری در سه لایه تشکیل شود. این تخته چوبی به دلیل خواص و مزایایی همچون ورق‌های بزرگ مقاومت بالا و صرفه اقتصادی و مصرف گسترده‌ای دارد.

استفاده از انواع چوب نئوپان :

 روکش چوب

روکش چوب در واقع لایه نازک از چوب است که ضخامت آن از سه دهم میلی‌متر تا ۳ میلی‌متر هست.  یکی از پرکاربردترین موارد استفاده از روکش چوب، روکش کردن تخته‌های سلایی است. به‌عنوان مثال زمانی که نجارها سازه‌های چوبی را با استفاده از تخته سه لایی، پلی وود، ام دی اف خام و … می‌سازند، سازه نمای زیبایی ندارد و برای اینکه بتوانند پوشش مناسبی برای بهتر کردن نمای سه لایی داشته باشند از روکش چوب استفاده می‌کنند. معمولاً روکش با استفاده از پرس گرم به تخته سه لایی پرس می‌شود. روکش‌ها در بازار به‌صورت متر مربعی به فروش می‌رسند. تقریباً محدودیتی در انتخاب روکش چوب مورد نظرتان ندارید چون روکش‌های طبیعی بسیاری از درختان جنگلی ناب در بازار موجود است و شما با پرداخت هزینه مناسبی امکان تهیه این روکش‌ها را دارید.

ورق  پی وی سی (PVC):

پی وی سی فومیزه یا فوم پلی وینیل کلراید سخت یا همان ورق پی وی سی چند سالی است به بازار صنایع چوب هم راه پیدا کرده و نجارها برای ساخت باکس‌هایی که دائماً با رطوبت ارتباط دارند، از این ورق استفاده می‌کنند. همچنین بیشتر باکس‌های روشویی که در بازار موجود هستند، با ورق پی وی سی ساخته می‌شوند. این باکس‌ها ابتدا با ورق  پی وی سی ساخته می‌شوند و با فن رنگ‌کاری، هر رنگ و بافتی که دوست دارند بر روی آن اجرا می‌کنند.

 پی وی سی فوم سخت دارای ساختاری بوده که می‌توان بر روی آن بدون آنکه ترک و یا شکافی در آن ایجاد گردد عملیات سوراخ کاری، اره کاری و پیچ کردن را انجام داد.

مزایای ورق پی وی سی

مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی

قابلیت رنگ شدن و پرینت شدن 

ماشین کاری ساده

خواص عایق پذیری بالا

مقاومت در برابر حشرات و حیوانات موذی

  تخته فیبر با دانسیته بالا یا  اچ دی اف

 اج دی اف (HDF) حروف اختصار شده کلمات High Density Fiberboard  است. اچ دی اف تحت حرارت و فشار بیشتری با استفاده از پرس گرم و با چگالی ۰/۸ تا ۱/۲۸ گرم بر سانتی متر مکعب تولید می شود. در مان ساخت برای ایجاد خاصیت هایی مانند قابلیت ماشین کاری، مقاومت در برابر رطوبت و آب و مقاومت در برابر کشش پیچ، از مواد شیمایی مخصوصی استفاده می شود. این تخته ها به دلیل سنگینی در ضخامت کم تولید می شوند.

ضخامت تخته های اچ دی اف بین ۲.۵ تا ۸ میلیمتر است و به خاطر مقاومت بیشتر و وزن بالاتر آن نسبت به ام دی اف گران تر است. از این تخته ها به عنوان روکش درب، کفپوش های طرح چوب، کابینت آشپزخانه، دیوار پوش ها و … استفاده می شود.

شما حتما درب های ساخته شده با اچ دی اف را چندین بار دیده اید

 تخته چند لایی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *