کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف

توضیحاتی درباره کابینت ام دی اف

در این مقاله قبل از این که درباره کابینت ام دی اف صحبت کنیم به تعریف ام دی اف می پردازیم. ام دی اف  مخفف    Medium-density fibreboard می باشد.

که فارسی آن تخته فیبر با چگالی یا دانسیته متوسط می باشد. ام دی اف جزو فراورده های چوبی محسوب می شود. ام دی اف نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید می شود.

دانسیته ام دی اف بین 650 تا 800 کیلوگرم برمترمکعب است. کابینت ام دی اف نیز از این نوع ام دی اف ها ساخته می شود. از کابینت ام دی اف در آشپزخانه های امروزی استفاده می شود.

شرکت تنهاوود یکی از شرکت هایی می باشد که در زمینه تولید انواع لوله و پروفیل وداربست های مختلفی از قبیل داربست چکشی ستاره وداربست مثلثی وهم چنین انواع پلی وود وام دی اف فعالیت دارد.

تاریخ پیدایش ام دی اف در ایران

اولین کسی که ام دی اف را وارد کشور نمود شخصی به نام مجیدرضا بالار بود . این شخص از ام دی اف به عنوان متریال برای دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

این شخص بعد از سفرهای متعدد به کشورهای اروپایی این ایده را به ایران منتقل کرد. این ایده باعث کارآفرینی برای هزاران نفر شد.

موارد کاربرد ام دی اف

از ام دی اف برای تزئین کردن وساخت قفسه های مختلف و کتابخانه و کابینت آشپزخانه و انواع کف پوش های ساختمانی وسرویس خواب و دکوراسیون و پارتیشن بندی که همان جداسازی فضاهای اداری و خانه ها می باشد استفاده می شود.

انواع ام دی اف

ام دی اف نازک : به کلاس های خیلی نازک از 5/2 تا 6 و از 4 تا 6 میلی متر تقسیم می شوند. از موارد کاربردی آن می توان به کف کشو و پشت کابینت و رویه ها اشاره کرد.

ام دی اف ضخیم : برطبق استاندارد به کلاس های 30 تا 45 و 45 تا 60 میلی متر تقسیم می شود. موارد کاربردی آن در جهت ام دی اف طاق ها و رویه کاری کابینت و کف نیمکت و در مجموع ساخت ستون ها و پایه های میز می باشد.

ام دی اف با وزن مخصوص بالا : از موارد کاربردی آن می توان به کف پوش ها و پله ها و قفسه های صنعتی و میز کار اشاره نمود.

ام دی اف با وزن مخصوص پائین : از این ام دی اف برای ساخت غرفه های نمایشگاهی و مواردی که جابه جایی با دست نیاز است استفاده می شود.

ام دی اف با روکش های تزئینی : امروزه دغدغه مهم تولید کنندگان ام دی اف عملیات روکش کردن می باشد. از انواع روکش ها می توان به روکش های چوبی و کاغذی و ملامینه اشاره نمود.

ام دی اف قالب گیری شده : در این روش تخته های ام دی اف با شکل های خاصی که با پرس به آن داده می شود تولید می شوند. ام دی اف این نوع محصولات را به آسانی می توان روکش کرد. به تازگی واردات این نوع از ام دی اف ها به ایران رونق بسیاری گرفته است .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *