صادرات چوب روسی

صادرات چوب روسی

صادرات چوب روسی

صادرات چوب روسی : درباره ی صادرات چوب روسی چه می دانید ؟ همه چیز درباره چوب روسی آیا شما میدانید که محبوب‌ ترین نوع چوب در ایران چه نوع چوبی است و دلیل آن چیست؟

دو نوع چوب راش و کاج روسه ایی پر مصرف ترین چوبها در ایران هستند.

اما کاج روسیه ای بدلیل برخوردار بودن از ابعادی بلند و بسته بندی متناسب و بها مناسب، بسیار پر مصرف تر از چوب هایی در انواع دیگر است.

درخت کاج یک درخت از گونه مخروطیان و با برگ های سوزنی شکل خویش در تمام فصول  به تامین کردن اکسیژن کره زمین کمک می‌کنند.

صادرات چوب روسی

جنگل‌های سیبری بزرگترین منبع از درختانی سوزنی برگ بزرگ است که در کشور روسیه قراردارد.

و شاید نماد جشن‌های سالانه که برای درخت کاج نوئل است به همین جهت گزینش شده باشند.

اما درباره مملکت روسیه و مسکو و تجارت چوب بیشتر بدانیم.

اما در ارتباط با کشور دوست و همسایه ما، روسیه

کشور روسیه بزرگترین جنگل ها را در دنیا دارد.

یک پنجم جنگل هایکل دنیا در روسیه است.

روسیه به تمامی نقاط جهان چوب صادر می‌کند.

صادرات چوب روسی

جنگلداری که نقشی چشمگیر در اقتصاد روسیه دارد و این صنعت به ارزش حدودی 20 میلیارد دلار در سال است.

صنایع جنگل روسیه – گردآور ای از صنایع روسی مربوط به برداشت و پردازش کردن چوب است . این صنعت یکتا از باستانی ترین تقسیم های اقتصادی روسیه است.

تخته های وارداتی از مملکت روسیه

در قلمرو کشور دوست و همسایه روسیه 1/4 ذخایر چوب جهان وجود دارد . که طبق اطلاعات آماری موجود که در سنه 2015 سرشماری شده ، از همه جنگل‌ها ، از تقریبا 885 میلیون هکتار بیش از 45 درصد کل مساحت مملکت روسیه است. در عین حال، انبارهای چوب در نزدیک 82 میلیارد متر مکعب بود. سهم عمده ای از گونه های مختلف درختان مخروطی که عبارتند از: کاج، صنوبر، سدر و…

در سالیان 1980 یگانگی جماهیر روسیه شوروی رتبه ی دوم صادرات چوب را پس از ایالات متحده آمریکا در اختیار داشت.

روسیه بزرگترین صادر کننده ذغال ، چوب و تامین کننده مواد اولیه چوب در اروپا بوده است.

صادرات چوب روسی

به گفته Lesprom Network

روسیه در سنه 20017 به میزان 20 درصد بر صادرات خویش افزایش داد.

در آوریل سال 2018 ناچار به تفریق 25 درصدی آن شد.

در نیم دوم سال 2018، در میان چالش اقتصادی  ، حجم ساخت و ساز ها در کشور های ژاپن، چین و اروپای غربی به شدت کاهش یافت ، و حجم فرآوری ساخت و ساز در دسته های اقتصادی عمده ای که جنس چوب مصرف می کردند، به طور قابل توجهی کاهش یافتند.

در سنه 2018، حجم چوب در روسیه در مقایسه ی با سال 2007 ، 14.4٪ کاهش رشد یافت. رشد فرآوری چوب 1.4٪، در فرآوری کاغذ و خمیر کاغذ چاپ و چاپ – 0.8٪ بود.

علاوه بر مملکت خاص، خاصیت های مشترک توسعه صنعت نیز وجود دارد : افزایش سهم بازار و کالاهای جایگزین شده و کاهش بهره فرآورده های چوبی و کاغذ. به عنوان مثال، ظاهر بسته بندی پلاستیکی مصرف کاغذ را کاهش فراوانی داده و توسعه اینترنت منجر به کاهش مصرف کلی مطبوعات شده است.

صادرات انواع چوب روسی

در روسیه، مالکیت خصوصی زمین های جنگلی وجود ندارد، که به شکل کرایه بلند مدت زمین جنگلی برای اهداف تفریحی جایگزین شده است. با این حال، در بعضی از کشورها مالکیت خصوصی زمین است. به عنوان مثالی برای شما ، در ایالات متحده مدیریت زمین جنگل – این یک حجم کبیر تجاری با  بیش از 500 میلیارد دلار زمین جنگلی در مملکت پوشش نزدیک به 500 میلیون هکتار، از دسته 53٪ متعلق به صاحبین خصوصی آنها است که در دست تولید کنندگان نیست، 30٪ در مالکیت عمومی تر ، 4٪ از آن در مالکیت صنایع و 8% متعلق به سرمایه گذاری مالی خصوصی است.

در ارتباط با سیاست های اعلام شده دولت روسیه برای کم کردن صادرات ، کمپانی های فرآوری کننده مواد خام، آغاز به افزایش دادن صادرات الوار های چوبی می کنند. در سه ماهه ی اول سال 2018 میزان صادرات چوب هایی که سوزنی برگ ( چوب نرم) هستند از روسیه به 11 درصد افزایش یافت و بها صادراتی آن 6 درصد افزایش یافت.

بزرگترین خریداران چوب از روسیه

بیشترین صادرات چوب های روسیه ای به چین، مصر، ازبکستان و ژاپن و ایران است . که در سه ماههی نخست سال2018 حجم ترابری چوب به اروپا، چین و خاورمیانه و شمال آفریقا افزایش یافته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *