قیمت چوب روسی

قیمت چوب روسی

قیمت چوب روسی

قیمت چوب روسی با توجه به گرمادهی و رطوبت گیری و خشک بودن یا نبودن و کیفیت چوب مورد نظر متفاوت خواهد بود.

از آن جا که قیمت مذکور برای چوب های روسی نراد، یولکا و ساسنا به صورت حدودی اعلام شده در هنگام خرید بهتر است از تعدادی مرکز معتبر قیمت محصول مورد نظر را استعلام نمود

قیمت چوب روسی در ایران به خاطر همسایگی ایران و روسیه و کاهش هزینه های حمل و نقل بسیار مناسب است.

قیمت چوب روسی بر اساس موارد مصرف آن متفاوت خواهد بود؛ برای مثال چنانچه چوب در ساخت کفپوش مورد استفاده قرار گیرد قیمت آن با مواردی که از آن برای نمای بیرونی ساختمان استفاده می شود متفاوت خواهد بود، هم چنین است قیمت تخته زیر پایی با سایر موارد زیرا هر یک از این کاربردها نیازمند طراحی و مواد اضافی با قیمت های  خاصی است که در مجموع بر قیمت تمام شده محصول تاثیر می گذارد.

در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی و آشفتگی بازار و نوسانات شدید قیمت، نمی توان برای چوب های نراد، یولکا و ساسنا حدود قیمت مشخصی را بیان داشت.

اما در سال ۹۷ قیمت چوب روسی بین دو میلیون و پانصد تا سه میلیون و پانصد هزار تومان برای هر متر مکعب اعلام شد.

در کشور ما شهر آستارا در شمال ایران به قطب واردات و خرید و فروش چوب های روسی به ویژه یولکا تبدیل شده است، نزدیکی گمرک این شهر به مرز روسیه درایجاد این امر نقش بسزایی دارد، در نتیجه برای تولیدکنندگان و پیمان کاران و به طور کلی مشاغلی که به صورت عمده با چوب های روسی سر و کار دارند خریداری الوار و یا تخته چوب ها به صورت خام از مراکز فروش شهر آستارا می تواند بهترین گزینه و مقرون به صرفه برای آنان باشد. ( اغلب کنده های بریده شده درختان در کارخانجات چوب بری در ابعاد و اندازه های مشخص برش خورده و با روش های خاص خشک می شوند که اصطلاحا به آنها الوار گفته می شود؛ این الوار ها ماده اولیه هر محصول چوبی به حساب می آیند.)

موارد استفاده و انواع ابعاد چوب های روسی وارداتی

  1. تخته روسی کم گره: این نوع چوب بیشتر در تولید درب تمام چوب کاربرد دارد.
  2. الوار نراد روسی خشک کن رفته (رطوبت گیری و گرمادهی شده): بیشترین استفاده آن در ساخت کفپوش و دیوار پوش است.
  3. تخته زیر پایی: این نوع تخته بنابر ضخامتی که داشته باشد موارد استفاده اش متفاوت خواهد بود ضخامت کمتر آن بیشتر در اجرای پروژه ها و ضخامت بالاتر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد.
  4. چوب روسی یولکا: بیشترین چوب مورد استفاده در کارگاه های نجاری و صنایع چوب.

علاوه بر موارد مذکور می توان به تخته هایی با ضخامت پایین برای صنایع بسته بندی و پالت سازی و چوب چهار تراش برای استفاده بنایی و کار روی داربست نام برد.

با توجه به کاربرد بسیار چوب در صنایع مختلف ایران از دیر باز تا کنون، و استقبال اقشار مختلف از چوب و صنایع چوبی در نتیجه تقاضای بالا برای این محصول و وجود بازار رقابتی در این صنف همواره قیمت چوب روسی در بازار ایران دارای نرخ مناسب است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *