تخته چند لایی در تبریز

تخته چندلایی در تبریز

 

تعاریفی کوتاه از تخته ی چند لایی یا سه لایه:

تخته چند لایی در تبریز بدین گونه ساخته می شوند که در ابتدا چوب ها را به لایه هایی نازک تر برش می زنند و سپس چسبی را بین این لایه ها می ریزند ، و بعد لایه ها را تحت فشاری زیاد قرار می دهند .

تمام مواد به شکل یکدست به هم چسبیده شده و برای مدتی در این شکل و حالت قرار می گیرند و سپس تخته ها یی که آماده شده را به شکل چهار ضلع شده برش می زنند و کاملا مرتب سازی می کنند . از چسب ها ی بسیار زیادی برای پوشش دهی به لایه های میانی آن استفاده می کنند و در دو طرف تخته ها را اصلاح می کنند .

تخته چند لایی در تبریز از پانل هایی که آماده شده به شکل چند لایه ای بر روی یکدیگر انباشته میکنند  و از حیث طولی و عرضی قالب بندی انجام می شود.

تخته چند لایی در تبریز تقریبا دارای ضخامتی در حدود 3 تا 18 میلی می باشند و تعداد کل لایه ها باید حتما فرد باشد. برای متصل کردن لایه ها از چسب های اوره فرمالدیید با غلظتی در حدود 62 % ( مواد جامد ) استفاده می کنند .

اگر در تولید کردن تخته هایی از نوع چند لایی ضد آب مد نظر باشد در تولید کردن آن از چسب های فنل فرمالدیید استفاده می کنند .

برترین چوب هایی که در کشور عزیزمان ایران جهت تولیدات تخته چند لایه استفاده می کنند میتوان به صنوبر ، راش و ملچ اشاره کرد . با ارزش ترین تخته های سه لایی که از جنس چوب درختان سخت تر چوب ساخته شده اند میتوان به درختان بلوط – توس و نوع هامون که دارای چوبی سخت هستند اشاره کرد .

تخته چند لایی در تبریز که با نرم چوبها مانند چوب درختان سرو و کاج هستند نسبتا ارزان ترند و دارای دوام و استحکامی کمتر هستند . تخته ی سه لایی ارزانتر که با خمیر نشاسته ای ، چسب حیوانی یا کازئین به هم چسبیده شده اند.

مقاومت در این نوع از چسب ها در برابر آب و نم کمتر است و انواع بهتر با رزین چسبانیده می شود .

تخته چندلایی در تبریز

مزایا : کم شدن هم کشیدگی و وا کشیده شدن و افزایش پیدا کردن مقاومت های مکانیکی ، کم شدن رطوبت پذیری به دلایل لایه نازک چسبی که مقاومت در برابر آب را داراست .

مزیت هایی مانند عایق حرارت بودن ، عایق صوت بودن ، عایق جریانات برق بودن و دافع ضربه دارند . این نوع از تخته ها در شکل  طولی  و عرضی برابر بوده  و در مقایسه با شکاف پذیری و تغییر شکل دهی مقاومت بالایی دارد و میزان وزن آنها در شرایطی خشکتر و مرطوب تر ثابت می ماند .

می توانیم به راحتی آن را سوهان بزنیم ، سوراخ کنیم، سنباده کنیم ، رنگ زنیم و بچسبانیم . قابل باز یافت شدن هستند و به محیط زیستمان آسیب نمی زنند .

ذکر چند مثال به عنوان نمونه:

 کف پوش هایی چند لایه با استفاده از لایه ی با تعداد بالا از تخته سه لا یه و یا تخته ی هفت لایه ای ساخته شده اند.

برتری اصلی این کف پوش های چند لایه این هست که دارای لایه های بالاتر روکش معمولا ضخیم تر هستند ، حدودا 4 الی 6 میلی ضخامت قطر آنها می باشد . این نوع از کف پوش ها قویتر و پایدارتر هستند و از حیث گرمایشی خیلی مورد توجه قرار گرفته اند .

چسبی که در مابین تمام این لایه ها ریخته می شود ، بعد از فشار وارد کردن زیاد به شکل جامد باقی می مانند و این هم باعث استحکام  بالاتر لایه ها به همدیگر می شود به همین دلایل است که مقاومت بیشتری نسبت به تخته هایی از نوع یک لایه دارند .

جهت سفارش خرید و استعلام قیمت تخته چند لایی در تبریز با شماره تلفن های واحد فروش شرکت تنهاوود (09127640678 09120560042 09190647638) تماس بگیرید.

انواع تخته چند لایی عبارتند از :

  • تخته های چندلایی دراز تار
  • تخته های چند لایی پهنا تار
  • تخته های چند لایی متعادل شده
  • تختههای چند لایی منطبق شده
  • تخته های چند لایی اختر تار
  • تخته های چند لایی قالبی تراز شده
  • تخته های چند لایی همگن شده 
  • تخته  های چند لایی ناهمگنی که همه ی لایه های  آن از یک نوع نخواهد بود و به گونه های بسیار مختلف است .
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *