تخته سه لایی 3 میل

تخته سه لایی 3 میل

تخته سه لایی 3 میل چیست؟

تخته سه لایی 3 میل : از چوب فرآورده های زیادی تولید و ساخته می شود. از این فرآورده ها در ساخت انواع لوازم چوبی استفاده می شود. در برخی از موارد از این فرآورده های چوبی برای ساخت خانه های چوبی نیز بهره می برند. یکی از این فرآورده های پر مصرف تخته سه لایی می باشند.

تخته های سه لایی دارای ابعاد و اندازه های مختلف هستند که توسط کارخانه های مختلف تولید میشوند. البته گاهی اوقات ممکن است ابعاد به سفارش مشتری ساخته شوند و بر اساس ابعاد رایج و مرسوم نباشد. برخی از این ابعاد متداول عبارتند از : روسی ۱۲۲*۲۴۴ و ۱۵۲*۱۵۲ – چینی ۱۲۲*۲۴۴ – مالزی و اندونزی ۱۲۲*۲۴۴ – ایرانی ۱۲۲*۲۴۴ و ۱۰۵*۱۲۰ و ۱۲۰*۲۴۰.

تخته سه لایی 3 میل چگونه ساخته میشود؟

تخته سه لایی که از به هم چسباندن لایه های نازک چوب ساخته می شوند. این لایه های نازک را از برش کنده های چوب به دست می آورند. بعد از برش این لایه ها آن ها را به چسب آغشته می کنند و با استفاده از دستگاه پرس با اعمال فشار و حرارت به هم می چسبانند. چگونگی قرارگیری این لایه های چوب در هنگام چسباندن اهمیت دارد.

لایه ها را به گونه ای به هم می چسبانند که هر لایه جهت رگه هایش مخالف لایه بعدی باشد و عمود بر هم باشند. رعایت این کار باعث می شود که تخته سه لایی از مقاومت بیش تری برخوردار باشد. به تخته های سه لایی تخته های چند لایی نیز گفته می شود. از تخته های سه لایی در کارهای زیادی استفاده می شود.

تخته سه لایی 3 میل

قیمت تخته سه لایی

قیمت تخته سه لایی با توجه به ابعاد تخته، ضخامت تخته و کیفیت تخته مورد استفاده متغیر است. همچنین قیمت تخته سه لایی به ضخامت تخته و روکش دار بودن یا نبودن تخته و جنس چوب بکار رفته در ساخت تخته سه لایی ( تنهاوود ) نیز بستگی دارد. قیمت تخته سه لایه به دلیل اینکه وارداتی بوده،‌ متغیر است لذا قیمت تخته سه لایه ممکن است در زمانهای مختلف نوسان داشته باشد لذا جهت دریافت بروزترین لیست قیمت انواع محصولات با بخش فروش و بازرگانی تماس بگیرید.

تخته های سه لایی اغلب بیش از سه لایه داشته و چندلایه محسوب می شوند لذا قیمت تخته سه لایی و قیمت تخته چند لایی در اغلب موارد یکسان است. کمترین ضخامت تخته سه لایی ۳ میلی متر است لذا قیمت تخته سه لایی ۳ میل کمتر از سایر انواع تخته سه لایی است که در بازار عرضه می شود.

تخته سه لایی 3 میل در انواع مختلفی ساخته می شوند :

  • تخته سه لایی نرم چوب : این تخته ها را از چوب درختانی که چوب آن ها مقاومت زیادی ندارند ساخته می شوند. از این دست از درختان می توان به درختان سرو و کاج اشاره کرد. برای چسباندن این تخته ها از چسب هایی مانند خمیر نشاسته , چسب حیوانی و یا کازیین استفاده می کنند. این تخته ها از کیفیت پایینی برخوردارند و به این دلیل از قیمت کم تری نیز برخوردارند.
  • تخته سه لایی سخت چوب : این تخته ها را از چوب درختانی می سازند که چوب آن ها از استحکام کافی برخوردارند ساخته می شوند. درختانی مانند درختان بلوط , ماهون و توس از جمله درختانی هستند که چوب آن ها محکم هستند و برای ساخت تخته سه لایی سخت چوب مورد استفاده قرار می گیرند. برای چسباندن این تخته ها از چسب هایی مانند رزین استفاده می کنند. این تخته ها به دلیل استحکام بالا از کیفیت بالایی برخوردارند و قیمت آن ها نیز از انواع دیگر بالاتر است.

خرید تخته سه لایی 3 میل

انواع مختلف تخته سه لایی 3 میل را می توان از شرکت تنهاوود تهیه نمود. این شرکت علاوه بر تخته چند لایی محصولات دیگری مانند قالب بتن , جک سقفی , جک ساختمانی , داربست مثلثی , داربست چکشی , اسکافلد , اسکافلد چکشی , اسکافلد مثلثی , قوطی پروفیل دست دوم , قالب گرد , قالب پل , پلی وود , قالب فلزی , قالب تونلی , قالب بتن خاص , لوله داربستی , لوله داربست دست دوم , پیچ تنظیم , قالب لارج پنل , سرجک قابل رگلاژ و غیره را هم به صورت نو و هم به صورت دست دوم عرضه می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *