پلی وود رنگی

پلی وود رنگی:

 

سطوح پلی وود معمولا به تنهایی بسیار جذاب نیستند مگر اینکه آنها روکش شده باشند. پیوستن روکش یا خرید پلی وود از پیش ساخته شده اغلب برای بسیاری از پروژه ها و ساختمان سازی ها مناسب نیست، به خصوص آنهایی که برای آشپزخانه، حمام یا گاراژ قصد استفاده دارند.

 

یک پلی وود رنگی ساده باعث زیبایی بیشتر می شود و پلی وود ها را تکمیل می کند . اگر توجه و دقت لازم شود، نتایج بسیار خوشایند است. خیلی از افراد سوال های زیادی درباره پلی وود های رنگی دارند،که جای هیچ تعجبی ندارد  زیرا پلی وود رنگی اگر به درستی رنگ نشود بسیار زشت و وحشتناک خواهد بود. در این مطلب روش و اصول درباره پلی وود رنگی خواهیم گفت.

 

رنگ انتخابی برای پلی وود رنگی :

توصیه می شود برای پلی وود رنگی از رنگ های ساتن استفاده شود. این رنگ ها  شبیه امولسیون پلاستیکی نیست.این نوع رنگ ها یک نگاه صاف و ابریشمی به پلی وود ها می دهند و شرکت های زیادی وجود دارد که این نوع رنگ ها را تولید می کند و می توانید از سایه ها و رنگ های مختلفی انتخاب کنید.

فقط توجه داشته باشید که به برند و نوع رنگ توجه لازم را داشته باشید زیرا این مورد بسیار ضروری برای داشتن یک پلی وود رنگی زیبا است.

مراحل تبدیل پلی ودد به پلی وود رنگی که طبق اصول و روش زیر است:

شیب نور، در مرحله به شیب نور باید توجه داشته باشید زیرا بسیار مهم است. بدون اینکه بسوزانید، فقط با استفاده از دست و مالش خیلی آرام موارد اضافه بر روی پلی وود را حذف کنید.

در مرحله بعدی به هر طریقی که می توانید چوب را ببنید در واقع چوب پلی وود آغاز گر می باشد و به این مورد توجه داشته باشید.

مخلوط و ترکیب مخصوص گچ، آب و رنگ را به درستی ترکیب کنید. پودر گچ در تمام فروشگاه های رنگی به راحتی قابل دسترس است. این ترکیب را با کمی آب مخلوط کنید تا سازگاری کرم مانند ضخیم تر شود. برای این اضافه کردن کمی رنگ؛ خوب مخلوط کنید و اعمال کنید. اگر گچ پس از شستشو لکه دار به نظر رسید، نگران نباشید زیرا در مرحله بعدی درست می شود.

پس از خشک شدن، این مخلوط را به آرامی با  کاغذ مخصوص قلع شن و ماسه بشویید.لازم نیست که پوشش کاملا سازگار و کامل باشد. پس از مرحله پرایمر، پلی وود نگاه می شود تا بررسی کامل شود.

بعد از این مرحله از ماسه به عنوان خشک کننده استفاده می شود و رنگ اول پوشش داده می شود.

تا 24ساعت باید اجازه داده شود که خشک گرددو بعد از آن با کاغذ مخصوص دیگر و شن و ماسه دوباره شسته شود.پس از شستشو باید هچ لکه ایی را شاهد نباشید و همچنین سطحی صاف داشته باشد.

برای رنگ پلی وود های رنگی باید توجه و دقت لازم شود و با اصول و روش درست انجام شود در این صورت نتیجه بسیار خوبی خواهید دید و پلی وود رنگی بسیار زیبایی خواهید داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *