پلی وود اصفهان

پلی وود اصفهان

 

برای دانستن معنای پلی وود ابتدا به توضیح کامپوزیت های چوبی پلاستیکی می پردازیم . اصطلاح کامپوزیت های چوبی پلاستیکی به کامپوزیت هایی گویند که از چوب و ترموست ها یا ترموپلاستیک ها تشکیل شده اند.

پلی وود اصفهان در واقع محصول مورد نظر از ترکیب چوب و ترموپلاستیک ها به پلی وود معروف است. کلمه پلی وود از ترکیب Wood –plastic composite گرفته شده است. به این کامپوزیت ها در اختصار wpc گویند.

موارد کاربرد پلی وود اصفهان  

از پلی وود اصفهان در بخش های مختلفی از جمله ساختمان سازی و خودروسازی و وسایل تزئینی داخلی ، دکوراسیون و راه آهن و کشتی سازی استفاده می شود.

امروزه از کامپوزیت ها در مواردی چون تزئین کردن و روکش کاری و چهارچوب ها و قالب های پنجره به کار برده می شود.

کاربرد بارز این محصولات در تخته های کف جهت مصرف در کف ساختمان ، اسکله دریایی و استخرها و کابینت آشپزخانه ، مبلمان اداری و پروفیل های دروپنجره می باشد.

انواع پلی وود

پلی وودها انواع های گوناگونی دارند اما بیشترین محصولی که در بازارهای ایران موجود است پلی وودهای وارد شده از کشورهای مالزی ، چین ، اندونزی ، روسیه و شیلی می باشد.

در ایران تخته سه لایی تولید می شود که در ظاهر شبیه به پلی وود است اما نکته مهمی که وجود دارد این است که پلی وود با تخته سه لایی متفاوت است .

  پلی وود اصفهان از ترکیب چوب و پلاستیک و ترموپلاستیک و نوعی آرد ساخته شده است در حالی که تخته سه لایی از چوب ساخته شده است. پلی وود اصفهان نیز از انواع دیگری از پلی وودها می باشد که در ایران ساخته می شود.

پلی وود روسی : این پلی وود در دو ابعاد ساخته می شود. دارای دو برند معروف سوزا و سوبوک در ایران می باشد. ابعاد استاندارد جهانی ۱۲۲.۲۴۴ به صورت روکش دار رنگی و بدون روکش و همچنین ابعاد ۱۵۲.۱۵۲ که بدون روکش ساخته می شود.

پلی وود مالزی : تخته چند لایی مالزی برای مصارف صنف مبلمان وکانکس وبسته بندی و.. وارد ایران می شود. از برندهای معروف پلی وود مالزی در ایران تسینماس و پی وی اس و فارلین و کانگارو می باشد. برندی که بیشترین مصرف را در ایران دارد کانگارو می باشد.

مزایای استفاده از پلی وودها و تخته سه لایی

استفاده از پلی وود در هر جا و مکانی دارای محاسن بسیاری می باشد که باعث رونق آن شده است و بازار عرضه و تقاضا را افزایش داده است. پلی وودها از مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه ، خش ، جانوران موزی مانند موش و موریانه ، رطوبت و فشار و ضربه برخوردارند. از دیگر مزایای این پلی وودها قابل بازیافت بودنشان می باشد. همچنین می توان آن ها را به راحتی شست . در شرایط مختلف آب و هوایی دچار انقباض و انبساط نمی شوند. طول عمر بالایی دارند که بالای ۳۰ سال می باشد. پلی وودها عایق بسیار قوی در برابر سرما وگرما و رطوبت هستند. هم چنین از ویژگی های مثبت پلی وود ها قابلیت تغییر در مواد تشکیل دهنده طبق خواسته مشتری می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *