قیمت چوب روسی دست دوم

قیمت چوب روسی دست دوم

قیمت چوب روسی دست دوم

قیمت چوب روسی دست دوم : مشخصات چوب های روسی را می‌توانیم از توضیح در باره ی ماهیت آن آغاز کنیم. این چوب ها همان گونه که از اسم آنها مشخص است از مملکت روسیه وارد کشور ایران می‌شود. جالب تر است بدانید که چوب روسی از درختان خاصی به دست نمی‌آید. در واقع این چوب به تمامی انواع تخته‌ها، الوارها و چوب‌هایی گفته می‌شوند که از مملکت روسیه واردات به کشور ایران می‌شوند. به طور کلی چوب روسی الوارها و تخته‌هایی به دست آمده از درختان نژاد کاج  را در بر می‌ گیرد. درختانی که علاوه ی بر درخت شناخته شده‌ ی کاج مورد های دیگری همانند درختان سوزنی برگ نراد و درختان سوزنی برگ کاج نوئل را نیز دربرگیرنده می‌شوند. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که تمامی چوب‌های وارداتی از کشور روسیه به ایران جزو چوب سفید طبقه‌بندی می‌شوند.

قیمت چوب روسی دست دوم

پیش از گفتن آمار مشخصات چوب روسی باید به این نکات توجه داشته باشیم که در کشوری مانند روسیه معمولا قطع درختان کاج رسته در میانه های فصل بهار آغاز می‌شوند و لغایت تا سرانجام فصل تابستانادامه می‌ یابند. بعد متعلقات  چوب درختان بریده شده در کارخانه‌ های چوب‌ بری برش می‌یابد و در قالب نمونه‌هایی بسته‌بندی شده به کشورهایی نظیر ایران و دیگر کشورها صادر می‌شود . فلذا چوب سفید وارداتی از مملکت روسیه که با نام چوب روسی نیز شناخته می‌شود از حالتی قالبی شکل و حاضر برای مصرف برخوردار است.

نکاتی مثبت از چوب روسی

شاخص‌ ترین مشخصه‌ ی چوب های روسی را می تابتوانیم در استواری این چوب ها خلاصه کنیم. علاوه بر آن انعطاف‌ پذیری و خواص ارتجاعی بالا نیز در کنار سایر خوبی های این چوب از مشخصات چوب روسی به شمار می‌رود.

قیمت چوب روسی دست دوم

یکی از مهم‌ ترین مشخصه های چوب روسی این است که میزان ترک خوردگی آن بعد از خشک شدگی ، برخلاف بسیاری از چوب‌ های سایر کمتر است .که در واقع به تنهایی از دلایلی که از این چوب در صنعت مبلمانی یا برای طراحی و ساختن ابزارآلات ظریف و تزیینی کاربرد می‌شود همین نکته است.

از جمله مفیدترین مشخصه های چوب روسی که در نجاری نیز بسیار کاربرد دارد راحتی سمباده زنی در آن است. این خصلت کاربردی را می‌توانیم به انعطاف‌پذیری کامل این نوع از چوب در برابر میخ و چکش ها نیز تعمیم دهیم . به این معنی که در اثناء میخ زدن بر روی چوب روسی زحمت بسیار کمتری را در سنجش با سایر اقسام چوب تجربه خواهید نمود. این امر به علت سختی متناسب چوب روسی رقم می‌خورد. در سوی دیگر این گونه‌ی خاص چوب از سفتی قابل توجهی برخوردار است. به این معنی که در برابری با از هم گسیختگی و شکست پایداری بنسبت بالایی را داراست .

مهم‌ترین موارد کاربردی چوب روسی

چوب روسی از پیشترها و از روزگار گذشته به شکل گسترده‌ای بدست مردم مورد بهره‌گیری قرار می‌گرفت. عمده‌ترین موارد کاربرد آن را هم علاوه بر ساخت منزل و عمارت‌های کوچک و کبیر و موارد مربوط به مهندسی و معماری آن ، می‌توان در ساختن زیورآلات و طراحی آلات و وسایل منازل مشاهده کرد.

قیمت چوب روسی دست دوم

در دنیای امروز به دلیل نرمش بالا و ویژگی ارتجاعی چوب روسی، در بسیاری از کشورهای دانشمند از وجود این گونه از چوب برای شکل دادن به اسکلت ساختمان‌ ها بهره‌گیری می‌ شود. البته که خصلت‌های مثبت و کاربردی چوب روسی باعث آن می‌شود که در برابر اسکلت ساختمانی از آن برای تزیین نمای داخلی و بیرونی خانه ها مسکونی نیز سهم گرفته شود. در ضمن به کمک این گونه‌ ی ویژه از چوب می‌توانیم برای انواع فعالیت‌های بتونی قالب‌های عالی طراحی کنیم . در ضمن این نوع از چوب در صنعت ساخت کاغذ نیز استعمال فراوانی دارد.

قیمت چوب روسی دست دوم

افزون بر آن به انگیزه مقاومتی و انعطاف بالای چوب روسی را می‌توان  در ساختن داربست‌های مستحکم نیز استفاده کامل کرد . به طور کلی می‌توان ادعا کرد که چوب های روسی در درازا تاریخ همواره به عنوان یکی از مصالح مهم ساختمانی شناخته می‌شده است. و هم‌ اکنون نیز پس از مواردی همانند آجر، سنگ ها، گچ و آهک از چوب به عنوان یکی از مصالح اصلی و مهم در فنون ساختمان‌سازی یاد می‌شود .

 تخته سه لایی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *