تخته‌سه‌لایی ضد آب

تخته‌سه‌لایی ضد آب چیست؟

تخته‌سه‌لایی از به هم چسباندن لایه‌های نازک چوب ساخته می‌شوند. برای تولید این نوع از تخته‌ها، کنده‌های چوب را به‌صورت ورق‌های نازک چوب برش می‌دهند و تحت فشار و با استفاده از چسب‌های مختلف آن‌ها را به هم می‌چسبانند. جنس چسب مصرفی در تخته‌های مختلف متفاوت است در نوع مرغوب این تخته‌سه‌لایی از چسب‌های رزین بهره می‌برند. این چسب‌های باکیفیت در برابر آب مقاوم هستند. در انواع دیگر که کیفیت پایین‌تری را دارند از موادی مانند خمیر نشاسته , کازیین یا چسب حیوانی برای چسباندن این ورق‌ها به هم استفاده می‌شود. این چسب‌ها از مقاومت کم‌تری برخوردارند.

تخته‌سه‌لایی ممکن است که بیش از سه لایه داشته باشد البته این قاعده کلی که تعداد ورقه‌های چوبی عددی فرد باشد همیشه رعایت می‌شود. این لایه‌ها را به‌طوری به هم می‌چسبانند برخلاف رگه‌های لایه قبلی و عمود برهم باشند. این امر باعث می‌شود که استحکام این تخته‌ها افزایش پیدا کند.

تخته‌سه‌لایی به‌عنوان یکی از پرکاربردترین فرآورده‌های چوبی است و در کارهای مختلف از این تخته‌ها استفاده می‌شود.

جهت خرید تخته‌سه‌لایی ضد آب تماس بگیرید. 02154651000

انواع تخته‌سه‌لایی

  1. تخته‌سه‌لایی نرم‌چوب: این تخته‌ها از چوب درختانی که نرم‌چوب هستند ساخته می‌شوند. از این درختان نرم‌چوب می توان از درختانی مانند کاج و سرو نام برد. تخته‌سه‌لایی نرم‌چوب به نسبت سایر تخته‌ها دوام و استحکام کم‌تری دارد و به‌تبع قیمت پایین‌تر و ارزان‌تری نیز دارد.
  2. تخته‌سه‌لایی سخت‌چوب: این تخته‌ها از درختانی که چوب سختی دارند ساخته می‌شوند. درختانی مانند درختان بلوط , توس و ماهون و … ازجمله درختان سخت‌چوب هستند و تخته‌سه‌لایی که از این درختان ساخته می‌شود از با ارزش‌ترین تخته‌سه‌لایی موجود در بازار هستند.

کشورهای مختلفی این تخته‌ها را تولید و صادر می‌کنند. کشورهایی چون روسیه , چین , اندونزی , مالزی و … ازجمله این کشورها هستند. این کشورها با برندهای مختلف و تخته‌های بدون روکش و با روکش را تولید می‌کنند. هرکدام از این تخته های تولیدی در ابعاد و کیفیت‌های مختلف هستند و برای کاربردهای مختلف نیز از آن‌ها استفاده می‌شوند.

خرید تخته‌سه‌لایی ضد آب

شما می‌توانید با میزان قدرت مالی که دارید این تخته‌ها را به‌صورت نو و یا تخته‌سه‌لایی دست‌دوم تهیه نمایید. کیفیت این تخته‌ها به کاری که می‌خواهیم در آن از این تخته‌ها استفاده کنیم بستگی دارد و برای برخی مصارف از کیفیت پایین‌تر استفاده می‌شود و در برخی از مصارف نیز از بهترین کیفیت‌های این تخته‌ها بهره می‌برند.

انواع مختلف تخته‌سه‌لایی ضد آب موجود است. با شماره‌های زیر تماس بگیرید. 091276406780919064763809120560042

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *