تخته سه لایی ایرانی

تخته سه لایی ایرانی

تخته سه لایی ایرانی

تخته سه لایی ایرانی چیست ؟ تخته سه لایی , تخته چند لایی هم نامیده می شود. تخته سه لایی فراورده ای صنعتی می باشد که از چسباندن لایه های نازک چوب به هم به شکل ورق تولید می شود . روش تهیه این نوع از تخته ها به این صورت است که کنده های چوب را به صورت لایه های نازک برش می دهند. لایه ها را با چسب و تحت فشار به هم می چسبانند. امکان دارد تخته سه لایی بیشتر از سه لایه داشته باشد اما همواره تعداد لایه ها فرد می باشد. برای تولید این نوع از تخته ها هر لایه را برخلاف سمت رگه های قبلی و عمود بر هم می چسبانند.

انواع تخته سه لایی ایرانی

تخته سه لایی هایی که از چوب درختانی با چوب سخت ساخته می شوند با ارزش ترند.  درختانی چون بلوط , توس , ماهون دارای چوب سخت می باشند. تخته سه لایی هایی که با نرم چوب هایی مثل سرو و کاج تولید می شوند ارزان تر و بادوام تر بوده و استحکام کمتری دارند. امکان دارد تخته سه لایی های ارزان با خمیر نشاسته , چسب حیوانی یا گازیین به هم چسبانده شوند.

انواع تخته سه لایی ایرانی موجود در بازار ایران

تخته سه لایی دارای انواع  و برند های مختلفی می باشد. تخته سه لایی در ضخامت و اندازه های مختلفی به ایران وارد می شود. تخته سه لایی از کشور های مختلفی وارد ایران می شود . یکی از این کشورها روسیه می باشد که معروف ترین و باکیفیت ترین برند آن برند seveza می باشد. برند های روسیه به صورت روکش دار و بدون روکش وارد بازار ایران می شوند.

یکی دیگر از کشورهایی که تخته سه لایی وارد ایران می کند کشور چین است . از کشور چین اخیرا برند های بسیاری به صورت روکش دار و بدون روکش وارد ایران شده است. از معروف ترین برندهای چینی در ایران برند مارین پلکس است که این برند روکش دار است.

برند چینی دیگر هایکو می باشد که بیشتر به صورت خام است. از کشورهای دیگری چون مالزی و اندونزی هم تخته سه لایی وارد ایران می شود. اما تولید تخته سه لایی از سال های قبل در ایران ادامه یافته است. اکثر برند های ایرانی در صنایع مبلمان و کار هنری مورد استفاده قرار می گیرند. بهترین جنس تخته سه لایی جنس روسی می باشد. تخته سه لایی روسی درجه بندی متفاوتی دارد. شرکت تنهاوود فروشنده انواع تخته سه لایی ,پلی وود و تخته چندلایی می باشد جهت سفارش خرید و استعلام قیمت با ما تماس بگیرید.

ابعاد تخته سه لایی ایرانی

تخته سه لایی از ابعاد متفاوتی برخوردار می باشد. این ابعاد به سلیقه کارخانه تولیدی وسفارش مشتری بستگی دارد. تخته سه لایی کشورهای مختلف در ابعاد زیر تولید می شوند. تخته سه لایی روسی با ابعاد 122*244 و 152*152 , تخته سه لایی چینی با ابعاد 122*244 , تخته سه لایی مالزی و اندونزی با ابعاد 122*244 و تخته سه لایی ایرانی با ابعاد 122*244 و105*120 و120*240تولید می شود. ضخامت تخته سه لایی ها از 3 میلی متر شروع شده و در ضخامت های 3-6-9-12-15-18-21 میلی متر ساخته می شوند.

شرکت تنهاوود فروشنده انواع تخته سه لایی ایرانی است. جهت خرید و استعلام قیمت و اطلاع از قیمت روز محصولات قالب بندی با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *