پلی وود روسی

پلی وود روسی:

 

پلی وود روسی  یک مصالح ساختمانی چند منظوره است که از لایه های نازک و یا “ورق های” ساخته شده از روکش چوب به هم متصل شده است. این یک ماده بسیار بادوام است که پایه بسیار خوبی برای ساختن آن است، بنابراین در پروژه های مختلف استفاده می شود. اما، همانطور که با هر مصالح ساختمانی، هر دو مزایا و معایبی دارد که باید قبل از استفاده آنها را درک کنید. در این مطلب می خواهیم درباره مزایا پلی وود های روسی صحبت کنیم.

 

انواع مختلف پلی وود روسی:

انواع پلی وود روسی برای انواع کارهای ساختمانی وجود دارد که هر کدام معمولا از مواد مختلف تشکیل می شوند

پلی وود چوب:

معمولا از صنوبر، کاج یا قرمز چوب، پلی وود چوب، شایع ترین نوع مورد استفاده برای ساخت و ساز و اهداف صنعتی است. این نوع می تواند در ضخامت و تعداد ورق های آن در هنگام استفاده در پروژه های مختلف متفاوت باشد. به عنوان مثال، در تخته روکش پلی وود شفاف استفاده می شود، در حالی که چیزی برای کف زیر کف تر می شود.

پلی وود سخت:

چوب سخت نوعی تخته سنگی است که از درختان انجنیری ساخته شده است که به ویژه برای قدرت، سختی سطح و مقاومت در برابر سایش و پاره شدن ارزشمند است.

پلی وود گرمسیری:

گونه های ترکیبی از چوب های گرمسیری این گیاه کم هزینه ارزان را تشکیل می دهند. به علت کیفیت بالای آن، تراکم و قدرت، و همچنین رطوبت لایه های آن، این به طور کلی بهتر از پلی وود نرم است. در بسیاری از کشورها در سراسر جهان، این نوع در استفاده گسترده است.

پلی وود هواپیما:

پلی وود روسی که  از جنس هواپیما ساخته شده از چوب ماهون یا توس است و از چسب های مقاوم در برابر حرارت بالاتر و رطوبت برخوردار است و می تواند کیفیت آن را حتی در شرایط سخت تر حفظ کند.

پلی وود تزئینی:

این نوع معمولا با نوعی چوب جنگلی مانند خاکستر، بلوط، توس، افرا، چوب کریستال یا چوب ماهون روبرو می شود و برای چیزهایی مانند دکوراسیون، مبلمان و وسایل مورد استفاده قرار می گیرد.

پلی وود روسی  انعطاف پذیر:

تخته های مرکزی بسیار نازک و دو قطعه بیرونی تشکیل شده اند و تخته های انعطاف پذیر به طور خاص طراحی شده اند. این نوع ساخته شده است برای خم شدن و معمولا با هم چسبانده می شود، هنگامی که آن را به شکل نهایی خود شکل گرفته است، برای قطعه تکمیل سفت.

پلی وود روسی  دریایی:

پلی وود دریایی در ساخت اسکله ها و قایق ها استفاده می شود و معمولا به علت چسباندن با دوام بیشتری نسبت به تخته های معمولی هزینه می شود و باید مقاومت در برابر شرایط مرطوب و مرطوب داشته باشد. معمولا روکش های پلی وود دریایی از چوب های گرمسیری ساخته شده و با آب و چسب ضد جوش متصل می شوند.

مزایای پلی وود روسی:

لایه هایی که پلی وود را تشکیل می دهند عمدتا با زاویه های متناوب به هم چسبیده اند. این چیزی است که به آن قدرت و دوام می دهد. این دانه برنج نیز باعث شل شدن چوب در هنگام لانه شدن می شود و باعث می شود چوب مقاوم در برابر زلزله، ترک خوردگی و پیچ خوردن باشد. راه پلی وود ساخته شده است همچنین یک مقاومت ثابت در تمام طول چوب را تضمین می کند. علاوه بر قدرت خود، پلی وود روسی  ارزان تر از تخته های مشابه از جنس چوب کامل است، که باعث می شود آن را به عنوان مواد ساختمانی ایده آل ساخت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *