تخته چند لایی روسی

تخته چند لایی روسی

تخته چند لایی روسی

از چوب درختان فرآورده های بسیاری تولید می شود . این فرآورده ها در ساخت بسیاری از لوازم چوبی استفاده می شوند . یکی از این فرآورده های چوبی که بسیار پرکاربردند تخته های چند لایی هستند .

تخته چند لایی چیست و چگونه ساخته می شود ؟

این تخته ها را از به هم چسباندن ورقه های نازک چوب تولید می کنند . این ورقه های چوب را به چسب آغشته می کنند و تحت فشار و حرارت به هم می چسبانند . این ورقه های چوب را به صورت عمودی و به گونه ای که در خلاف جهت هم باشند به هم دیگر می چسبانند . این کار باعث می شود که تخته چند لایی از استحکام بیش تری برخوردارباشد .

این تخته ها در بعضی موارد تخته سه لایی و یا پنج لایی و یا دارای لایه های بیش تر هستند . تخته های چند لایی همیشه تعداد لایه هایشان عددی فرد است و این یک قاعده کلی در تولید این تخته ها است . این تخته ها در کشور های مختلف تولید می شوند . تخته چندلایی روسی یکی از انواع این تخته ها است .

روش های مختلفی برای تولید این تخته ها استفاده می شوند که ما در این جا به دو روش از آن ها اشاره می کنیم :

  • روش اول : در این روش تمام لایه ها را از قبل اندازه می کنند و آماده می کنند و بعد به هم دیگر متصل می کنند .
  • روش دوم : در این روش اندازه و ابعاد لایه ها با هم دیگر متفاوت هستند .

کاربرد تخته چند لایی روسی 

از تخته چندلایی در مصارف صنعتی نیز به وفور استفاده می شود همچنین می توان از تخته چندلایی  در مصارف هنری همچون هنرهای دستی و ساخت تزئینات چوبی استفاده کرد .

تخته چندلایی  نسبت به تخته های یک تکه و حتی تخته چندلایی های مشابه وزن کمتری دارد و سبک تر است .

با این وجود تخته چندلایی  از استحکام و مقاومت خوبی برخوردار است . دچار انحنا و خمیدگی و ترک خوردگی نمی شود و به دلیل ساختار شکلی تخته چندلایی، لایه های مختلف آن به عنوان پشتیبان یکدیگر عمل می کنند و در مواقع ضربه و فشار هر لایه باعث تقویت سایر لایه ها می شود .

تخته چندلایی  همچنین در برابر رطوبت و آب بسیار مقاوم است و می توان از تخته چندلایی  در محیط هایی با رطوبت بالا نیز استفاده کرد تخته چندلایی  

نسبت به تخته های یک تکه از مقاومت و دوام بیشتری برخوردارند و بسیار به صرفه تر هستند

ویژگی های خوب این تخته های چند لایی چیست ؟

  • استحکام این تخته ها بسیار زیاد است .
  • وزن این تخته ها کم است و تخته های چند لایی سبک هستند .
  • محکم بودن این تخته های موجب می شود که این تخته ها به سرعت دچار خمیدگی و یا شکستگی نشوند .
  • این تخته ها را می توان با خیالی آسوده در مناطق مرطوب نیز به کار برد چون این تخته ها در برابر رطوبت مقاوم اند و دچار تغییر شکل نمی شوند .

خرید تخته چندلایی روسی

شرکت تنهاوود در سال 1380 تاسیس شد . این شرکت در طی این سال ها به تنوع محصولات خود افزوده و علاوه بر آن به کیفیت آن ها نیز بی تفاوت نبوده و تمام تلاش خود را به کار بسته است تا کیفیت محصولات خود را به سطحی بالا برساند. این شرکت در تولید و یا خرید و فروش بسیاری از تجهیزات مورد نیاز در پروژه های ساختمانی فعالیت می کند .

این شرکت محصولات متنوعی را عرضه می کند که محصولاتی مانند قالب بتن , قالب لارج پنل , قالب پل , قالب تونلی , قالب فلزی , داربست مثلثی , داربست چکشی , لوله داربستی , اسکافلد , اسکافلد مثلثی , اسکافلد چکشی , قوطی پروفیل دست دوم , داربست مثلثی دست دوم , داربست چکشی دست دوم , اسکافلد دست دوم , پیچ تنظیم , سرجک قابل رگلاژ , قالب بتن دست دوم , قالب فلزی بتن , جک سقفی , جک ساختمانی , تخته چندلایی روسی گوشه ای از این محصولات هستند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *