تخته-روسی-2

بهترین چوب روسی 1

بهترین چوب روسی 1

 

بهترین چوب روسی 1 به رنگ سفید است که شامل گونه های نراد ، نوئل و کاج می باشد.

بخش عظیمی از کره زمین پوشیده از جنگل است؛ یکی از کشورهایی که بیشترین سهم را از این منابع دارد روسیه است به طوری مساحتی برابر با  8/106کیلومتر از آن را جنگل ها در برگرفته اند.

 جنگل هایی با گونه های درختی متنوع که جز سرمایه های طبیعی و خدادادی کشور روسیه به حساب می آیند. ارتباط بین مردم روسیه و جنگلها جدایی ناپذیر است؛ چرا که از ابتدا افراد در محیط های جنگلی به هم پیوسته و تشکیل اجتماع داده اند. وجود چنین منابعی بی شک در فرهنگ و تمدن مردم روسیه بی تاثیر نبوده است.

 از دیرباز جنگل همواره نیازهای مردمان این سرزمین را تامین کرده؛ از برآوردن حاجات غذایی همچون توت و تمشک گرفته تا خانه های ساکنین روسیه که تماما از چوب ساخته شده بودند.

 هم چنین بسیاری از صنایع دستی و آثار باستانی برجا مانده از دوران های گذشته گواه تاثیر انکار ناپذیر جنگل بر حیات روسیه بوده است.

 چوب درختان لیمو یکی از چوب های صادراتی روسیه است که در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد و می توان از آن به بهترین چوب روسی نام برد؛ از ویژگی های این چوب می توان به نیمه سنگین بودن، انعطاف پذیری ، تراکم بالا و سهولت در طراحی آن اشاره کرد.

از آنجا که چوب لیمو از جمله چوب های نرم به حساب می آید ، برای منبت کاری، کنده کاری، خراطی، مشبک کاری، خاتم سازی، نازک کاری، معرق کاری که از آن ها  برای ساخت انواع درب، میز و صندلی، میلمان ، دکوراسیون داخلی، نرده و تزیینات سقف در ایران کاربرد بسیار دارد اما باید به این نکته اشاره داشت که از این چوب نمی توان برای ساخت روکش استفاده نمود.

چوبی که از لایه های بیرونی لیمو باشد به رنگ سفید روشن مایل به زرد و چوب لایه های داخلی آن زرد رنگ و حتی دیده شده گاهی به رنگ سبز بوده است.

بهترین چوب روسی 1 در سراسر جهان بعنوان یکی از بهترین انواع چوب های روسی با خصوصیات کامل شناخته شده است.

اگر در کار صنایع دستی هستید چوب روسی می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد چرا که با انعطاف پذیری بالایی که دارد به راحتی می توانید طرح مورد نظر خود را بر روی آن پیاده کرده و مجسمه و لوازم تزیینی بسازید و بهتر است بدانید نجاران و بسیاری از مهندسین نیز از همین چوب در ساخت کابینت گرفته تا پارکت استفاده می نمایند؛ به وضوح می توان دریافت که همین انعطاف پذیری و سهولت در سمباده کشی است که چوب روسی را به انتخاب اول دارندگان صنایع و تولیدات چوبی و طراحان این صنعت تبدیل کرده است.

بهترین چوب روسی 1 چوبی است که جرم بیشتر و وزن سنگین تری دارد که هم تحمل بار آن بیشتر است و هم مقاومت بالایی دارد.

اگر بخواهیم از چوب روسی برای ساخت اسکلت ساختمان استفاده کنیم باید گونه ی نراد آن را برگزینیم زیرا که هم دارای الاستیسیته بالا و هم بسیار سبک است. ( لازم به ذکر است که در صنایع کاغذسازی از چوب نراد استفاده می شود.)

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *