تخته چند لایی کرج ارزان قیمت

تخته چند لایی کرج ارزان قیمت

تخته چند لایی کرج ارزان قیمت

تخته چند لایی کرج ارزان قیمت : صنایع تخته ی خورده از جنس چوب یكی از صنایع نو و جدید است که در مقایسه کردن با صنایع تخته ی فیبری و تخته ی چند لایه ای قدمت چندان زیادی ندارد. این صنایع در حال حاضر چون استفاده از هر نوع ضایعات از جنس چوب مانند سه شاخه ها، و مازاد بر مزارعات  پنبه و غلات، كتان ها و كنف ها و از دیگر گیاهان از جنس چوب در ردیف خاص ترین صنایع وابسته شده به جنس چوب قرار دارند.

تعریفی از تخته خرده از جنس چوب: تخته ی خرده چوبی فرآورده ای با جنس چوب است که به شکل صفحه ای     است كه از مخلوط کردن خرده چوب با سایر مواد از جمله لیگنو سلولزی شده و مواد چسبنده ای که به كمك فشارات و حرارت های بالا ساخته می شود . تخته زیر پایی

تبدیل کردن چوب به لایه ای نازكتر و بعد چسب کاری و قرار دادن آنها در روی همدیگر نه تنها آسانتر است بلکه از لحاظ اقتصادی و جلوگیری کردن از اسراف شدن بیشتر و تبذیر شدگی در مصارف چوب خواهد بود. اگر چه ساختن هنری چوبهای لایه لایه در ایران عزیزمان از زمانهایی دور معمول است، اما تهیه کردن صنعتی تخته های لایه ای سابقه بسیار طولانی ای ندارد.

تخته چند لایی کرج ارزان قیمت : تخته لایه ای عبارت است از چندین لایه از چوب نازكتر شده (روكشی) كه بعد از چسب زنی به شکل متقاطع شده روی همه ی موارد قرار می گیرد و از طرق مختلف فشار پرسی و حرارتی به هم چسبانیده میشوند.

انواع متفاوت لایه در تخته ی لایه: هر یكی از ورقه های از جنس چوب یك تخته ی چند لایه ای را لایه می گویند كه ممكن است تک تكه ای باشد و یا چند تکه شده که با استفاده از چسب قوی به هم میچسبند.

تخته چند لایی کرج

و دارای انواع زیرین است :

لایه  یخارجی(نمایی): این نوع از لایه دارای دو سطح خارجی تخته را می پوشانند و به شکل معمول  از لایه هایی مرغوبتر و درجه یك تر تهیه می شوند.

 لایه ی مركزی(مغزی): این قسمت از لایه به شکل کامل در مابین لایه های دیگر قرار میگیرد كه از یك یا چندین ورقه ی روكشی شده ی به هم چسبیده تشکیل شده است و به طو معمول از لایه های كم عرض تر و تقریبا درجه دو استفاده می شود.

و گاهی لایه ی مركزی این تخته ها ممكن است از چندین قطعه جنس چوب بلند یا طویل (در ازای طول تخته ) و باریك تر (به عرض های متفاوت) كه در كنار همه ی این موارد به وسیله ی چسب های بسیار قوی به هم متصل شده باشند كه در اصطلاح عامه تخته لایه ردیفی شکل نامیده می شوند. و همچنین لایه ی مركزی امکان دارد از تخته ی خرده جنس چوب، تخته  ی فیبر، چوب پنبه ای، اسفنجی فشرده و غیره تشكیل شده باشند.

لایه ی میانی: بین لایه ی مركزی و بیرونی قرار دارد و بیشترین نقش را در مقاومت و توازن قطعات را ایفا می كند. این لایه مهم را می توانیم در تخته ی چند لایه های بیش از سه لا بیابیم.

امتیازات و برتری های کلی تخته لایه ها :

1- تخفیف یافتن پدیده ی هم کشیدگی شدن و واکشیدگی

2- افزایش یافتن پایداری و استحکام فیزیکی و مکانیکی آن

3- مقاومت بالا در برابر آب و در برخی محصولات ضد آب

4- دارای قابلیت اشباع پذیری زیاد

5- امکان دستیابی به سطوحی وسیع از جنس چوبی

6- عایقی قدرتمند در برابر حرارت و  صدا ها و جریانات برق

7- ضد ضربات ناگهانی

8- دارای قابلیت خم کاری (در برخی از از گونه ها)

تخته چند لایی کرج ارزان قیمت :

انواع استاندارد و درجه بندی تخته ی چند لایه ای: درجه بندی تخته ی چند لایه ای را میتوان بر اساس خوب بودن و یا درجه بندی سطوح درجه بندی کرد. دارا بودن كیفیت بالای لایه خارجی به اندازه و مقدار معایبی مانند : گره، ترك خوردن، و تغییرات رنگی آن بدین ترتیب تقریبا به پنج گروه (درجه ی)N (با كیفیت ممتاز)،A(حداكثر دارا بودن 3 عیب یا گره)،B(حداكثر دارا بودن 6عیب یا گره)،C (حد اكثر دارای  9تا عیب یا گره)و D(با كیفیت بسیار پایین)تقسیم می توانیم كرد.

به طور كل تخته ی چند لایه ای به 3-5-7-12-15-18 لایه ای و گاهی وقت ها 6 و یا 8 لایه ای وجود دارد كه خود این محصولات به دو دسته بندی سنباده شده و نشده تقسیم می شوند.

 تخته سه لایی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *