تخته چند لایی روسی ارزان قیمت

تخته چند لایی روسی ارزان قیمت

تخته چند لایی روسی ارزان قیمت روسی یکی از انواع  تخته های چند لایی است که با دارا بودن ورقه هایی از جنس چوب تولید می شوند. 

تخته چندلایه ای روسی از چوب روسی تهیه و تولید می شود. برای ساختن این نوع از تخته ی چندلایی روسی ورق های جنس چوب روسی را بر روی همدیگر قرار می دهند و بعد چسب مخصوصی قوی را مابین لایه های آن می ریزند و در مرحله ی بعدی تخته ی چندلایه ای روسی را در درون دستگاه های مخصوص می گذارند و سپس تحت فشاری مضاعف و حرارتی بالا قرار می دهند تا اینکه لایه هایی از جنس چوب روسیه ای به همدیگر بچسبند.

سپس این نوع از تخته چندلایه ای روسی را در فضایی باز و محیطی خشک قرار می دهند تا برای استفاده کردن بهتر آماده شود. و سپس نواحی اضافی آن تخته چندلایه ای روسی را برش کاملی می دهند تا به تخته ی چندلایه ای به شکل بانظم و دقیقی دربیاید.

نحوه ساختن:

برای ساختن تخته چند لایی روسی ارزان قیمت  و تخته سه لایی از چوب های روسی استفاده می کنند. چوب روسیه ای دارای دو تنوع مختلف است. چوب نرم تر آن و چوب سخت تر آن.

چوب نرمتر از چوب های درختان سوزن برگ مانند کاج ها تهیه می شود. چوب روسیه ای سخت تر از درخنانی پهن برگ همچون زبان گنجشک یا ون به دست می آید.

تخته چند لایی روسی ارزان قیمت دارای سطحی صاف و دوطرفه ای ست. تخته ی چندلای ای از سه لایه ی اصلی ایجاد شده است. لایه ی رویه آن یا ظاهری آن تخته چند لایه ای روسی یکی از این بخش ها است.

قسمت دیگر آن لایه ی مرکزی یا وسطی تخته چندلایه ای روسی است. بخش دیگرآن هم لایه ی میانی تخته ی چندلایه ای روسی است.

برای تهیه دیدن یان نوع از تخته چندلایی روسی از دو روش کاملا متفاوت استفاده می شود. در تکنیک اول همه ی لایه ها تخته ی چندلایه ای در یک اندازه ی مشخص شده بریده شده وبعد به همدیگر متصل می شود.

در روش دوم ساختن تخته چندلایه ای بدین صورت است که لایه های وسطی تخته ی چندلایه ای روسی را از تکه هایی مختلف جنس چوب تهیه می کنند.

تنوع ساختاری تخته ی چند لایی روسی:

تخته چند لایی روسی ارزان قیمت دارای تنوع مختلفی است.و نوع همگن تخته چندلایه ای  روسی از یک نوعی از چوب ساخته شده است. نوع دیگر تخته ی چندلایه ای نوع ناهمگن آن است که دارای لایه هایی مختلف است که تخته چندلایه ای روسی در انواع مختلف چوب به دست می آیند.

نوعی دیگر از تخته ی چندلایه ای روسی هم وجود دارد که به آن تخته چندلایی درازتار شده می گویند که در جهت الیاف های آن موازی با قسمت طولی تخته چندلایی است.

و یکی دیگر از انواع تخته ی چندلایه ای روسیهم نوع تخته ی چندلایه ای پهنا تار شده است که جهت های الیاف لایه ی بیرونی آن در موازات با قسمت عرضی تخته چندلایه ای است.

از انواع دیگر آن تخته ی چندلایه ای روسی می توانیم به تخته ی چندلای ای قالبی شده اشاره کرد که هموار نیست و با استفاده  از فشاری بالا به اشکال متفاوت درمی آید.

تخته چند لایی روسی(Russian building plywood)

مصارف متنوع این نوع از تخته چند لایه ای:

از تخته ی چندلای ای روسی در مصارفی مختلف استفاده می کنند. یکی از این مصارف مهم در تخته ی چندلایه ای روسی استفادهکردن به عنوان کفپوش ها است.

کفوپوش های تولیدی با استفاده کردن از تخته ی چندلایه ای روسی از کیفیتی بالا و طول عمری بالا برخوردارند. این نوع از کفپوش ها از مستحکم بودن بالایی در برابر آسیب های متفاوت برخوردارند.

و همچنین از تخته ی چندلایه ای روسی برای ساختن انواع مبلمان ها و دکوراسیون منازل مختلف استفاده می کنند.

تخته ی چندلایه ای روسی مقاومت بسیار زیادی در برابر عوامل طبیعی مثل حرارت های زیاد و کم و همچنین نم و رطوبت و آب دارد. تخته ی چندلایه ای روسی بنسبت  تخته های یک تکه شده و محصولاتی که از این جنس تولید شده اند از دوام بالاتر و مرغوبیت بالاتر برخوردارند.

و همچنین از تخته ی چندلایه ای در مصارفی صنعتی شده هم به اندازه ی بسیاری استفاده می شود و همچنین می توانیم از تخته چندلایه ای روسی در مصارفی هنری ماند هنر دستی و یا ساختن تزئینات جنس چوب استفاده کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *