تخته چند لایی ایرانی

تخته چند لایی ایرانی

 

تخته چند لایی ایرانی

تنوع در تخته های چند لایه ای در ایران:

تخته چند لایی ایرانی به‌صورت تخته های سه لایه ، هفت لایه و… وجود دارد و تعداد لایه‌ها در آن‌هامتفاوت می‌باشد ولی همواره شمار آن‌ها عدد فردی می‌باشد.

برای مقاومت بیشتر تخته های چند لایه هر لایه‌ای را که برخلاف سمت لایه‌ی زیری و عمود شده بر رگه‌های آن قرارمی‌دهند.

تخته های چند لایه در صنعت و سازه‌ها و ساختها ی دارای کاربردی بسیار زیاد هستند و همچنین تخته ی سه لایی را می‌توانیم پرکاربردترین محصول از جنس چوب نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان بنامیم.

یکی از موردهای تأثیرگذاری در قیمت‌های تخته چند لایی ایرانی تنوع چوب آن می باشد.

تخته-چند-لایی-ایرانی

تخته-چند-لایی-ایرانی

به‌صورت کلی می توان چوب‌های درختان قابل‌استفاده در تخته‌ی چندلایه را به دو قسم تقسیم نمود.

چوب درختان نرمتر و چوب درختان سختتر. منجمله درختانی دارای چوب سختتر می توان به بلوط ها، ماهون ها، توس و … اشاره کرد که استفاده از ای نوع جنس چوب در تولید کردن تخته ی چند لایه موجبات استحکام بیشتری را فراهم میکند.

سروها و کاج ها نیز از انواع نرم چوب ها هستند که از حیث قیمت پایینتر و دارای استحکام کمی هستند.

مزیتهای تخته ی چند لایی :

    تخته های سه لا از حیث مقایسه ی وزن به مراتب بسیار قوی تر از تخته های یک تکه است . چون هر یکی از لایه ها در آن موجب تقویت شدن لایه ها در قسمت بعدی می شود.

    به طور کل تخته ی چند لایی سبک وزنتر هستند.  پیچ و میخ ها را می توان بسیار نزدیک به لبه ی تخته قابل اتصال کرد بدون آن که حتی تخته ی چند لایه دچار ترکی شود .احتمال تاب خوردگی در آن بسیار بسیار کم است.

    تخته های چند لایه به صورتت مانند ورقه های بزرگتر در دسترس هستند ، در نتیجه بیشتر با صرفه می باشند.

    تخته ی چند لایه را می توانیم با روکش هایی بسیار دارای  خریداری کنیم.

تخته چند لایی ایرانی

    راه های استفاده کردن از تخته های چند لایی و هفت لایه:

 ذخیره سازی : در وقت ذخیره سازی کردن تخته ها باید به صورتی افقی حداکثر با اندازه یک متری از همدیگر قرار بگیرند تا به شکل خوبی خشک شوند ،و باید از حیث تهویه شدگی مطبوعتر باشند و باید به طور کامل به منظور حفظ کردن از نفوذ نم و خسارات از از سطح های پوششی استفاده کرد.

  استفاده کردن از این نوع چوب ها برای فضا های درونی : پانل یک لا و هفت لا عمدتا برای ایجاد مبلمان و عنصر های تزیینی برای درون کشور عزیزمان ایران صرف می شود.

و به هنگامی که این نوع از تخته ها از کارخانه ها خارج می شوند ، تخته هایی که تک لایه هستند حداقل باید 2 تا 8 % آن دارای رطوبت باشند و تخته ی چند لایی حداکثر باید 3 تا 10 % رطوبت کافی داشته باشد.

هر نوع تغییرات دمایی و یا رطوبتی اضافی باعث به وجود آمدن تورم یا باد کردگی و انقباض آنها می شود .و همچنین بهتر است برای حفظ کردن درجه دمایی ، محیط آنها بیش از حد خشکتر باشد.

ولی اگر این نوع از پانل ها بیش از حد معمول نزدیک به منابع گرمایی قرار بگیرند باعث ترک خوردن ضعیف می شوند ، علی الخصوص زمانی که در کنار ساختن طولانی مدت قرار بگیرند مانند استفاده در قطعه های مبلمان یا درب باریک.

  استفاده کردن از این نوع چوب ها برای محیط هایی که خارجی و مرطوب  هستند: هر دو چوب هایی مانند یک لا و چند لا نیازی به چسبزدن در سطوح و لبه های آن دارند که با موادی حفاظتی متناسب پر می گردند و باید اقداماتی خاص در نظر قرار بگیرد تا از تورم های چوب جلوگیری بشود .

  استفاده کردن از این نوع چوب ها برای محیط هایی ثابت : این کارها شامل تمامی ویژگی ها و ارزش نسبی آنها است.

تخته چند لایی ایرانی

حمایت کردن از کالای ایرانی

به خاطر تحقق یافتن شعار امسال و لبیک گفتن به فرموده ی مقام معظم رهبری در سمت «حمایت شدن از کالای ایرانی» از تمام ارگانها و سازمانهایی که دولتی و غیر دولتی مانند شرکتها، موسسات و کلیه ی تولید کنندگان داخلی دعوت می نماییم با خرید کالا های از ایرانی از اقتصاد مملکت خود و تولید داخلی خود حمایت نمایند.

 تخته زیر پایی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *